Avatar billede tzinck Novice
24. januar 2015 - 15:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flyt alle data og indstillinger til identisk pc

Hej

Jeg skal flytte data fra en pc til en anden (identisk) pc.

Det var jo nærliggende at klone den, men det overskriver serienummer, og det må den ikke, men hvordan kan jeg så nemt kopiere ALT (med undtagelse af serienummer) i een arbejdsgang og uden at købe ny software :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2015 - 15:21 #1
ikke forstået ? serienummer ?

hvis du kloner i fil-mode, så får du alle filerne..
hvis du kloner i blok mode, så får du identisk hardisk
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2015 - 15:25 #2
Avatar billede tzinck Novice
24. januar 2015 - 15:54 #3
Hej. Jeg kender ikke forskellen på de 2 metoder, men jeg har prøveet kloning før. Det ville den ikke acceptere pga. At windows serienumer var blevet overskrevet på den maskine der var klonet til.
Avatar billede tzinck Novice
24. januar 2015 - 15:55 #4
Med Clonezilla
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2015 - 15:57 #5
Når du siger identisk pc, er alt hardware så 100% identisk i begge computere?
Avatar billede MogensThomsen Praktikant
26. januar 2015 - 08:58 #6
Har aldrig prøvet kloning før, men er cloud en mulighed for dig?
Avatar billede tzinck Novice
26. januar 2015 - 09:12 #7
-> mogens

Jeg har faktisk en Synology DiskStation, men om man kan konfigurere den til at synkronisere ALT på PC'en. det er jeg ikek klar over. udfordringen er at de 2 pc'er egnetlig skal være 100% identiske med undtagelse af Windows serienummer, og den information ligger tilsyneladende i en fil et eller andet sted på maskinen. Hvis serienummerfilen bliver overskrevet, vil det give problemer - jeg har prøvet det.
Avatar billede tzinck Novice
26. januar 2015 - 09:13 #8
-> 220661

Maskinerne er 100% identiske ALT (pånær et fordømte serienummer)
Avatar billede tzinck Novice
26. januar 2015 - 09:17 #9
-> sidwave

Er du sikker på at filen med windows serienummer ikke bliver overskrevet med den metode
26. januar 2015 - 15:35 #10
Generelt: Hvilket Styresystem ?

Snakker du om Microsoft Licens Koden til Styresystemet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 15:54 #11
Har der kørt de samme styre systemer på de to computere før, før du kloner fra den ene til den anden pc?
Avatar billede tzinck Novice
26. januar 2015 - 17:28 #12
Ja. Det er win 8.1 licensinfo. Det må ligge i en fil, da pc2 ikke vil acceptere en klon af pc 1 på trods af at de er 100% identiske og begge leveret med fabriksinstalleret Windows 8.1
26. januar 2015 - 17:43 #13
... hvordan "da pc2 ikke vil acceptere en klon" ?
Avatar billede tzinck Novice
10. februar 2015 - 11:33 #14
Ja... jeg endte med at installere manuelt, da jeg ikke turde eksperimentere.

Det der ske hvis man lægger en klon af en anden maskine på en 100% identisk fabriksinstalleret windows 8 pc, er at den ikke vil acceptere klonen, da den på en eller anden måde kan se at den klon ikke hører til på den maskine. Der må ligge nogle serienummer informationer i en fil et sted.

Men jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvordan man kan omgå det på en eller anden måde, så man kan klone dem alligevel, og måske overskrive eller ændre den fil bagefter