Avatar billede mrdsmr Nybegynder
24. januar 2015 - 16:10 Der er 13 kommentarer

Jeg kan ikke formatere min PC mere..

Hej Med jer,

jeg står lidt i en træls situation, fordi jeg gerne vil formatere min computer men det kan jeg ikke få lov til.

Problemet ligger i at jeg vil formatere ved at starte op med "boost fra CD" når jeg har genstartet, men det kan jeg ikke få lov til.

Jeg har derefter været inde i BIOS og sætte den op til at boost fra CD men den reagere ikke på det jeg fortæller den. jeg har så prøvet med at boost fra ekstern/usb men det er samme problem som før.

Jeg har prøvet alt, men jeg kan simpelthen ikke få lov til noget.
Så hvad gør jeg? Skal jeg købe en ny harddisk eller hvad gør jeg?

Lige nu kører jeg windows 7 32 bit (Vil installere 64 bit)

Venlige hilsner

mads
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2015 - 22:14 #1
Hej og velkommen til.
Har du husket at gemme de rettelser du har lavet i bios før du genstarter?
Avatar billede mrdsmr Nybegynder
25. januar 2015 - 21:25 #2
Hej og tak for det.

Ja, har gemt mine ændringer. Men det er ligesom at mit styresystem er fyldt med fejl. Nok fordi det er et cracked styresystem jeg hentede.
25. januar 2015 - 21:35 #3
...det er et cracked styresystem .. SÅ stopper support herfra !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 22:04 #4
Har du nøgle til den 32 bit installation der ligger er det jo den du skal installere igen. Hent en 32 bit version og installer.
En multidvd kan man installere flere forskellige versioner af Windows 7 med. Man vælger hvilken version det er i starten:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd

Du kan herinde hente både en version der er uden og med sp1.
Du skal vælge den der passer til produktnøglen.
Når den er hentet skal filen klargøres til installation. Jeg har brugt USB stick da den er hurtigere og bedre at arbejde med. Hertil har jeg brugt Rufus. Karise har lavet en guide til hvordan den bruges: http://www.eksperten.dk/guide/1616
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 22:09 #5
Når man installerer med en multidvd vil man på et tidspunkt få denne skærm: http://www.theeldergeek.com/windows_7/images/Custom-W7-Installation-DVD/12-8-2010%209-52-50%20AM.jpg
Her skal man vælge den version man har nøglen til.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2015 - 17:47 #6
Men det er ligesom at mit styresystem er fyldt med fejl. Nok fordi det er et cracked styresystem jeg hentede.

Er det hentet lovligt ?
Avatar billede mrdsmr Nybegynder
26. januar 2015 - 18:13 #7
Jeg har hentet Windows men brugte min kode jeg fik med da jeg købte computeren.  Så ja det er ganske lovligt! Troede det hed cracked når man hentede det.

Men det med multi dvd er heller ikke noget jeg kan få min computer til at fungere.

Så vil egentlig bare høre hvad jeg skal skifte på computeren,  så jeg starter helt fra scratch med at installere.  Er det harddisken?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 21:11 #8
Nej du skal have en en installations cd der passer til din produktnøgle. Mere skal der ikke til.

Hvad er problemet med multi dvd?
Jeg har henvist til den før hvor det har virket, så det forstår jeg ikke?
Har du hentet den rette version?
Det gavner jo ikke du henter en der er 64 bit, hvis nøglen repræsenterer en 32 bit version.
Avatar billede mrdsmr Nybegynder
28. januar 2015 - 12:09 #9
Alt med CD og USB virker desværre ikke på min computer - Jeg har prøvet dit forslag men uden held med at få den til at forstå noget. Det kan være det er mig som ikke kan finde ud af det...

Men hvilke dele af mine computer skal jeg skifte før jeg kan starte helt forfra?

Ny harddisk og cd drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 16:14 #10
Er usb under boot aktiveret?
Der skal være strøm til dine usb stik hvis du skal installere fra usb. På en stationær skal man ind og aktivere usb support under boot for at få et usb tastatur til at virke. Denne indstilling skal muligvis også aktiveres når du skal bruge usb som installtions medie fra en bærbar.
Avatar billede mrdsmr Nybegynder
28. januar 2015 - 16:26 #11
Jeg har været inde og ændre USB som primært blot, ligesom jeg havde gjort med cd.  Men den vil simpelthen ikke gøre det.  Der er strøm til min ekstern når det gøres.

Måske det lyder mærkeligt.  Men har prøvet alt.  Og derfor jeg ikke en anden udvej end at erstatte det hardware jeg har i computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 16:58 #12
Nej men hvad er problemet??
Er det bundkortet der ikke detekterer hardwaren, eller hvad sker der. Kan du i nogle opstart billeder se at både disk og andre drev bliver detekteret?

Kan den stadig køre på det gamle system?
Avatar billede mrdsmr Nybegynder
09. februar 2015 - 09:32 #13
Jo, det må lige gøre når jeg kommer hjem.