Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2015 - 16:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skift farve på celler ud fra ord

Hej Eksperter.

Jeg har en userform der kan oprette text og en farve, som bliver lageret i ark2(Skjult).
Disse data i ark2 kan fks. være med 15 ord eller flere med forskellige farver, med andre ord ubegrænset.

I ark1 kan man skrive fks. F og så skifter den til blå.
Eller S og så skifter den til gul.
Ordene og farverne kan ændres i userform.

Forstiller mig noget med loop i vba kode, men er ikke sikker.

En der kan hjælpe mig på vej eller en der har en kode liggende?
tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 00:20 #1
Kender godt ala denne kode.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo Error
If Target = "" Then Target.Interior.ColorIndex = -4142
If Target = "F" Then Target.Interior.ColorIndex = 15
If Target = "FF" Then Target.Interior.ColorIndex = 5
If Target = "S" Then Target.Interior.ColorIndex = 20
Exit Sub
Error:
End Sub

Eller.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo Error
If Target = Range("E1").Value Then Target.Interior.ColorIndex = Range("F1").Interior.ColorIndex
If Target = Range("E2").Value Then Target.Interior.ColorIndex = Range("F2").Interior.ColorIndex
If Target = Range("E3").Value Then Target.Interior.ColorIndex = Range("F3").Interior.ColorIndex
If Target = Range("E4").Value Then Target.Interior.ColorIndex = Range("F4").Interior.ColorIndex
Exit Sub
Error:
End Sub

Men som sagt ville koderne blive lange og forvirrende og nok langsomme.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2015 - 14:05 #2
Ej løst - lukker