Avatar billede benetton Nybegynder
24. januar 2015 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk ændre skrifttype farve

Kan man automatisk ændre skrifttype farve ved ny indtastede data eller ved ændring af indtastede data siden sidste gemte version til f.eks. rød.
Og den røde farve skifter så tilbage til sort næste gang man indtaster nye data ind i arket og gemmer.
Hvis det kan lade sig gøre, vil det være fedt hvis den røde skrifttype farve, ikke ændre sig hvis man kommer til at gemme uden at have lavet ændringer eller indtastet nye data.

Funktionen skal bruges til at man nemt kan få et overblik over hvad der er blevet ændret siden sidste gemte version.
Avatar billede kim1a Ekspert
24. januar 2015 - 23:03 #1
Funktionen hedder track changes i Engelsk Excel 2007 ligger den i menuen review.

Den er ikke lige så kompleks som det du beder om, da man skal acceptere før ændringerne ikke optræder længere, men en VBA som automatisk accepterer disse ved åbning eller lukning kunne nok løse dit ønske.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. januar 2015 - 15:32 #2
Filen kan evt. sendes - send en mail og jeg returnerer den. @-adresse under min profil.

Rem VBA-koden er indsat i Denne_projektmappe (ThisWorkbook)
Rem Der er oprettet en "CustomProperty" under navnet FarveKode
Rem Kan ses under Egenskaber / Avanceret Egenskaber
Option Explicit
Public farveKode, nyFarvekode
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    If farveKode = 0 Then
        nyFarvekode = 255                          'rød
    Else
        nyFarvekode = 0                            'sort
    End If

    ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("Farvekode") = nyFarvekode
    ActiveWorkbook.Save
    Application.DisplayAlerts = False
End Sub
Private Sub Workbook_Open()
    farveKode = ActiveWorkbook.CustomDocumentProperties("Farvekode")
End Sub
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Dim adr
    adr = ActiveCell.Address
    Target.Select
    Selection.Font.Color = farveKode
    Range(adr).Select
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
04. februar 2015 - 12:02 #3
Kan det anvendes?
Avatar billede benetton Nybegynder
08. februar 2015 - 07:52 #4
Hej Supertekst,
Det er for langhåret for mig at finde ud af.
Jeg beklager jeg ikke har svaret før, men jeg har været ude at rejse og har desværre ikke haft muligheden.
Dit tilbud og at jeg kan sende filen er meget generøs og jeg tror jeg vil bruge det, men jeg skal dog lige have tømt arket først, da det indeholder person følsomme data.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2015 - 11:04 #5
Hej benneton

Det er ok - du sender blot når du er klar