Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. januar 2015 - 09:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave design

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave et design. Jeg har fundet dette som inspiration:

http://postimg.org/image/5y5xnusqr/

Jeg skal ikke bruge de grå knapper.

Jeg tænker umiddelbart at lave 4 div tags, som skitseret på billedet, og så lave designet/billederne i photoshop og smide ind som baggrund. Ville det være en dum ide? Alt tekst vil jeg ikke lave i photoshop.

Jeg tænker blot, kan man gøre noget smartere idag med HTML5 og CSS3? Hvis jeg laver designet i photoshop, skal jeg vel også vide præcis hvilken bredde mine div har osv, ikke?

mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 10:45 #1
man udformer et CSS - det er noget pilleri, og tager tid..
du sparer tid ved at tage et gratis html5+css template, og redigere det.

skriv dette i google:
html5 css templates free

der er tonsvis
Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. januar 2015 - 10:51 #2
Hejsa

Mange tak for svaret. Jeg tænker blot hvis man også gerne skulle ind i en læringsproces omkring det, så ville det måske være optimalt at lave det fra bunden, hvilket jeg gerne vil. Men helt enig der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken.
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2015 - 13:27 #3
gradients, border og border-radius så er det design vel mere eller mindre færdigt - at benytte billeder lyder dumt medmindre du vil understøtte gamle browsere.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. januar 2015 - 22:02 #4
Jeg tænkte også på de ikoner som går op over kasserne, som er illusteret med følgende ikoner: Computerskærm, help og telefon. De går ligesom op over kasserne. Det er måske lavet i photoshop, og lagt ind eller hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2015 - 22:46 #5
ikonerne vil du ikke kunne undgå at have som png billeder eller en sprite (flere billeder samlet i én fil for at undgå for mange kald til serveren) - og så styrer du bare placeringen med css position og top.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
01. februar 2015 - 12:07 #6
Hej igen.

Tak for hjælpen, ligger du et svar Keysersoze?

Så konklusionen er at jeg laver noget af designet i photoshop, eks de ikoner der er på kasserne, og sætter som baggrund i png og styrer dem med CSS?

mvh Mads
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2015 - 12:20 #7
Altså - i den virkelige verden laves alt designet i Photoshop og så vil det være en opgave under den tekniske udviklingen at vurdere hvad CSS kan klare og hvad der vil være billeder, men i dit tilfælde så ja.
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2015 - 12:43 #8
svar