Avatar billede cvcphoto Nybegynder
25. januar 2015 - 10:08 Der er 6 kommentarer

Hvor finder jeg den rigtige PC?

Hej,

For halvandet år siden købte jeg en Macbook Pro Retina, og skønt det var glædeligt i starten, er jeg nu tæt på at kyle den ud af vinduet. Der er flere små problemer som Apple åbenbart ikke vil rette foreløbigt, og diverse kompatibilitetsproblemer, der ødelægger oplevelsen i hverdagen. Så nu vil jeg tilbage til PC og Windows...

Jeg leder efter en hardcore PC der skal bruges til musikproduktion, lidt videoproduktion, billedredigering og diverse grafiske opgaver. Der ud over skal den også bruges som hverdagscomputer.

Jeg har kigget hos mange forskellige forhandlere, men så snart man går op i de "vilde" konfigurationer, så bliver det betegnet som en gamer-PC - optimeret til spil. Er det virkelig det jeg skal ud i?

Maskinen jeg søger, skal være en i7'er med minimum 32 GB RAM, en SSD til programmerne, og en ekstra 7200 rpm til data. Der ud over et godt grafikkort m.v.

Jeg har bl.a. kigget på Dell's XPS, men kan det være rigtig at man ikke kan konfigurere deres computere selv længere? Det kunne man da før i tiden...

Jeg har også kigget hos MM-Vision, men der er jeg lidt tilbageholdende, da jeg flere gange tidligere har oplevet diverse problemer med hardware - på flere forskellige PC'ere.

Hvor finder jeg den rigtige computer...?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 10:32 #1
jeg vil foreslå du kommer ind på www.lydmaskinen.dk
der er eksperter klar til at hjælpe dig med at bygge en ultimativ musikcomputer.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 10:50 #2
jeg er selv music producer, og byggede en meget kraftig computer for blot 7500, for 1.5 år siden.

hvis du kommer på lydmaskinen, så hjælper vi dig med at finde det nyeste/bedste hardware. der er også issue med at finde et godt lydkort (hvis ikke du har i forvejen).
Avatar billede cvcphoto Nybegynder
25. januar 2015 - 10:58 #3
Tak for det, men den skal jo også bruges til noget grafisk og video. Det behøver ikke være en rendyrket musik-pc (så store produktioner laver jeg heller ikke). Men tak, det kan være jeg besøger siden.
Avatar billede AndersKT87 Novice
25. januar 2015 - 16:13 #4
Måske et dumt spørgsmål, men snakker vi stationær eller bærbar at du leder efter?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 16:18 #5
så meget er der heller ikke i det. et onboard gfx kort kan sagtens klare opgaven.
Avatar billede cvcphoto Nybegynder
25. januar 2015 - 16:24 #6
Stationær ;)