Avatar billede MoodyRunkle Nybegynder
25. januar 2015 - 11:07 Der er 14 kommentarer

Youtube loader ikke eller meget langsomt

Hej

Jeg har lige fået et problem hvor jeg ikke mere kan se youtube videoer. Eller det vil sige at nogen gange loader videoer meget langsomt (1-2 minutter) eller slet ikke - selve youtube siden kan jeg godt loade, det er kun film der er et problem. Det er et problem der lige er opstået (jeg ved ikke helt hvornår, men indenfor de sidste 3-4 dage) for jeg har før kunnet se videoer uden problemer. Problemet er ikke kun på min stationær. Det er også et problem på min bærbar og min iphone.
Jeg har ingen problemer bemærket med nogen andre sider, kun youtube.

Jeg kører windows 7 og google chrome på både min bærbar og stationær. Begge har også IE installeret (kan heller ikke afspille). Jeg har ikke installeret nogen nye programmer eller kørt opdateringer i perioden fra det virkede til det ikke virkede mere.

- Jeg har tjekket at flash player er som den skal være (det burde den være).
- Jeg har opdateret grafikkort driver til de seneste.
- Jeg har deaktiveret addblocker i chrome.
- Jeg har prøvet at fjerne addblocker helt fra chrome.
- Jeg har afinstalleret chrome på min bærbar og geninstalleret, uden resultat.
- Jeg har gendannet computeren (den bærbare) til et tidligere tidspunkt hvor jeg er sikker på youtube virkede, uden held.
- Jeg har ryddet browser data, uden held
- Jeg har kørt Ccleaner for at rense computeren

Jeg synes ikke jeg kan komme på flere ting jeg har prøvet men kan heller ikke komme på ret mange andre ting jeg kunne forestille mig var problemet.

Den eneste ting jeg har studset over (måske et sammentræf), men jeg havde for nogen dage siden internet problemer, hvor mit net pludselig gik ned og var ned i 12 timer. Jeg ringede til udbyderen for at høre om der var problemer (de plejer at sende sms'er omkring net problemer - men modtog ingen denne gang) og de fik det op at køre igen ca. en times tid efter jeg havde snakket med dem.
Jeg mindes at lige siden dette internet crash har min youtube ikke fungeret og er ret sikker på at den fungerede før. Kan udbyderen have risikeret at have gjort et eller andet som så forårsager at jeg ikke kan få det til at køre?

Eller har i andre forslag til hvad problemet kan være?

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 11:17 #1
Hej og velkommen til.
Tak for den indledning på dit spørgsmål. Det er dejligt at man får en så gennemgribende vejledning på hvad der er prøvet.

Jeg tror også på at det har noget med netværket at gøre. Man kan nemlig ikke få samme fejl på flere enheder på samme tid. Og specielt når du også har fejl på din Iphone der også bruger netværket netværket når det kan tilgås må fejlen ligge der.

Har du prøvet at slukke for netværket i 30 sekunder og genstarte det?
Avatar billede MoodyRunkle Nybegynder
25. januar 2015 - 11:48 #2
Jeg har haft min router slukket i et par minutter det gav heller ikke pote

Jeg har også haft tænkt om det kunne være noget fra youtubes side, nu da det er den eneste side jeg har haft problemer med. Men jeg har ikke hørt om andre der har problemer med videoer lige p.t. Så den ide kan nok også udelukkes.

Jeg snakkede også med min udbyder efterfølgende omkring om problemet kunne være forårsaget fra deres ende, men det mente de ikke. De havde ikke hørt om andre der havde ringet ind om problemer med youtube
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 12:45 #3
Hvis du logger på siden med din Iphone på det interne netværk til telefon (udenfor hjemmenetværk), får du så også problemer?
Avatar billede MoodyRunkle Nybegynder
25. januar 2015 - 13:04 #4
På mit mobile netværk fra min iphone kører youtube fint, loader hurtigt og afspiller film uden problemer
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 13:09 #5
youtybe kører op og ned.
den med at den vil spille og så ikke, er klassisk.
det er youtubes fejl så vidt jeg ved.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 13:21 #6
Hvis du kan køre på mobilen udenfor dit eget netværk ligger fejl hos enten din udbyder eller i dit netværksudstyr.
Avatar billede MoodyRunkle Nybegynder
25. januar 2015 - 15:53 #7
Kan fejlen ligge hos udbyderen? Som sagt så kom det efter at have mistet internet i en længere periode. De siger dog at fejlen ikke ligger hos dem, men de kan jo godt tage fejl.

Jeg kan ikke forestille mig at fejl ligger på min router. Den har kørt som den altid har kørt og har ikke haft problemer med at køre ting som youtube. Det eneste jeg har gjort med den er at restarte den et par gange, men ikke noget med at ændre options inde i den.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 18:34 #8
Har du prøvet midlertidigt at deaktivere firewall på computeren?
Har du prøvet at resette din browser?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 18:37 #9
Nå nej.
Din Iphone virkede jo heller ikke når du var på eget netværk, så hvis din udbyder ikke kan se fejl på deres side må det være selve routeren der laver balladen vil jeg mene.
Avatar billede MoodyRunkle Nybegynder
25. januar 2015 - 19:05 #10
Jeg vil lige som det næste skridt prøve at give dem et kald i morgen og forhøre mig nærmere. Så må jeg derefter tage stilling til hvad jeg skal stille op.

Foreløbig tak for input, jeg vender lige tilbage efter jeg har snakket med udbyderen (forhåbentlig med en løsning på problemet).
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
25. januar 2015 - 23:55 #11
For at spare båndbredde har mange internetudbydere deres egne servere til at levere Youtube-indhold. Det kunne tyde på at din udbyder har problemer med disse, lyder dog lidt mærkeligt at de ikke har fået andre klager i så fald. Hvem har du som internetudbyder?

Du kan omgåes cache-serveren (på din PC i hvert fald) og hente indholdet direkte fra Youtube, se her hvordan https://www.youtube.com/watch?v=uHrURDfWHLw (den må du så se via. mobilforbindelsen :))
Avatar billede MoodyRunkle Nybegynder
26. januar 2015 - 16:49 #12
Jeg har dansk kabel tv igennem vores boligforening.

Jeg har snakket med dem i dag og han sendte den videre til deres teknikere som ville kigge nærmere på det. Det lød som om de ville kontakte mig senere idag, men jeg har endnu ikke hørt tilbage fra dem.

Jeg fik dog udelukket at det er min router der brokker sig, da jeg under snakken med dem blev bedt om at køre stikket direkte i min computer udenom routeren og heller ikke der ville den afspille videoer på youtube.
Han mente dog ikke at de brugte nogen former for servere til at levere youtube indhold, men var ikke helt sikker i hans sag. Han skrev en lang beskrivelse af mit problem og sendte den videre til teknikerne

Så jeg tror efterhånden jeg har fået indsnævret det til at det må være noget fra udbyderens side eller youtube der gør at det ikke virker.
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
27. januar 2015 - 18:43 #13
Prøv tricket fra youtube-klippet alligevel - jeg ville blive overradket hvis ikke det virker
Avatar billede Stefano Livi Praktikant
18. juli 2018 - 22:25 #14
Hej
Jeg kan se andre også har problemer med youtube efter et par min så er det som browseren crasher og så starter den video forfra og derefter crasher og det samme med google play movie. Er det bare mig eller er det som alt hvad google rører ved eller har noget at gøre med, kun virker halvt eller slet ikke. Tag feks deres google maps de kan nogen gange slet ikke finde en adresse eller når man er kørende i bil. Så siger google navigationen først efter man er kørt forbi, hvor man skulle have været drejet af ! er der virkelig ikke andre alternativer til det google for jeg kan bare ikke længere klare det firma. det er som om nåt firmaer bliver for store så ender de med at blive deres undergang. tag Netflix pointen var det skulle være billigt og så alternativ til genudsendelse tv kanaler son DR men i dag koster de 160 kr eller deromkring det er faktisk lidt en sådan et eksempel ! men tilbage til Google mit indtryk er at næsten alt hvad de enten udvikler og køber sig til ikke virker så meget for IA lol