Avatar billede kingoman Mester
25. januar 2015 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fiktiv ordre i excel

Skal ha' lavet en fiktiv ordre i excel så jeg kan sidde og lege lidt med nogle bestillinger, men kan desværre ikke finde ud af det.

Skal ha produkt navn med dropdown menu så man kan vælge hvilket produkt.
- Den del har jeg styr på
Men skal der kunne skrives antal i en boks og udregne det givne antals pris ud fra enkeltprisen selfølgelig. Nogen der har styr på hvordan dette kan løses? Evt med link til tutorial på nettet.
Avatar billede ole_viller Mester
25. januar 2015 - 15:31 #1
Hej kingoman.
Prøv at kigge på filen her på:

http://gupl.dk/718988/

Det er meget simpelt, og jeg vil gerne forklare, hvis der er noget.

Venlig hilsen
Ole viller, Randers
Avatar billede kingoman Mester
25. januar 2015 - 18:50 #2
Det er præcis dette som jeg skal ha' lavet. Kan bare ikke rigtigt få det til at fungere. Har lavet et Ark2 som skal have alle disse informationer og trække fra. Lavet min dropdownmenu til produktet og prøvet at lave en =HVIS('Ark2'!B2) til produktets pris. Hvilket ikke fungere...
Avatar billede kingoman Mester
25. januar 2015 - 19:01 #3
Faktisk må du godt guide for kan virkelig ikke finde hoved og hale i dette lille projekt :D
Avatar billede kingoman Mester
25. januar 2015 - 20:36 #4
Fik løst problemet, tak fordi du fik peget mig i den rigtige retning!
Avatar billede kingoman Mester
25. januar 2015 - 21:10 #5
Haha, okey jeg er vist for hurtigt ude. Kan kun få det til at virke med 1 produkt og 1 pris per linje.
=HVIS(A62='Ark2'!A2;'Ark2'!D2) eksempelvis.
Avatar billede ole_viller Mester
26. januar 2015 - 21:48 #6
Hej igen Kingoman.
Der er vel kun ét produkt pr. linie . . . ?

I "min" fil er det helt afgørende, hvilket produkt der bliver valgt i kolonne-B
Formlen i kolonne-C er så noget i retning af (på dansk og IKKE excel-sprog):

Hvis B=hammer, så pris_hammer,
Hvis B=sav, så pris_sav,
Hvis B=skruetrækker, så pris_skruetrækker

o.s.v.

Vær opmærksom på, at der er flere linier i formlen / funktionen.

Var det nogen hjælp?

Venlig hilsen
Ole Viller, Randers