Avatar billede knudg Nybegynder
25. januar 2015 - 13:16 Der er 1 løsning

Logon problemer på router

Vi har i Ældresagen anskaffet en Huawei trådløs mobilrouter hos 3, som vi anvender ved undervisning af op til 12 elever.

Dette betyder at man blot skal tilslutte routeren til 220, så har man et trådløst netværk, som kan betjene op til 32 samtidige brugere og kører via 3's mobilnet.

Når vi kører kursus med Windows 8, er det ikke muligt at få mere end 4-6 samtidige brugere til at køre mod Internettet på routeren, - de øvrige får at vide, at de kun har lokal adgang.  Og alle kører meget langsomt.

Når vi kører iPad kursus, har vi ingen problemer, - alle 12 brugere kører problemfrit.  Vi har set 1.2 GB anvendt i løbet af 2 timer.

Vi har undersøgt forbrugsstatisikerne hos 3, og de viser et betydelig højere forbrug ved iPad kurserne end ved W8 kurserne.

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor W8 giver disse problemer?
Avatar billede knudg Nybegynder
11. marts 2015 - 10:48 #1
Da jeg ikke har fået nogen svar, lukker jeg spørgsmålet ved at skrive denne kommentar.