Avatar billede Zole Juniormester
25. januar 2015 - 15:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Digital TV boks eller kortholder

Ved ikke om det den rigtige kategori.
Men håber alligevel, der er nogen der kan hjælpe med mit problem.

Vores datter har et ca. 5/6 år gammelt tv, som her fra starten af dec mistede mange kanaler, mener kun hun har 5 nu.

Mit spørgsmål er så, kan jeg gå ud og købe en yousee kortholder + kort (der er hul i siden af tv'et til det) og så sætte det i, og så have adgang til samtlige kanaler igen ??

Eller er jeg nødsaget til at få en digital box, for at lave det om til noget der virker på tvet ? analog

Ved desvære ikke andet om tvet, end at det er et panasonic.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2015 - 15:33 #1
det virker som om der kun er analoge kanaler - og så skal der en digital-tv boks til. Det kan have noget at gøre med, at tv ikke kan mpeg4.
fx http://www.avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=6067 men der findes mange af dem.
Avatar billede Zole Juniormester
26. januar 2015 - 00:14 #2
ok så det ikke nok med bare kortlæser, pga tv'et nok ikke understøtter mpeg4 ?

Men jeg skal så have fat i en boks som så understøtter mpeg4 ?, kan se at nogle bokse ikke gør dette

Havde ellers håbet at jeg kunne slippe for boks, pga der ikke er så meget plads
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2015 - 02:08 #3
Det er også relativt tæt på, at et nyt tv koster det samme som et boks. Og det gør det så også enklere mht fjernbetjening og så vil der være ny garantiperiode på nyt tv.
Avatar billede Zole Juniormester
27. januar 2015 - 19:35 #4
Bliver nok løsningen, med nyt tv. Der er heller ikke så længe til hun har fødselsdag, så det jo perfekt :)

Tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2015 - 20:24 #5
læg et svar selv og accepter det - så lukkes spg.
Avatar billede Zole Juniormester
27. januar 2015 - 20:39 #6
Sådan