Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
25. januar 2015 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC starter og slukker med få sekunders mellemrum!

Hej Eksperter

Jeg har udfordringer med min PC.

Den har virket perfekt indtil jeg fik den tosset idé at skifte kabinet.
Det kunne desværre ikke lade sig gøre, da min PSU sad for langt væk fra CPU strøm indgangen.
Så jeg gik igang med at sætte det hele ind i den gamle og så begyndte den at klikke hele tiden.
Jeg fejlsøgte med at fjerne alt undtagen motherboard CPU, 1 ramblok og selvfølgelig PSU. Det lykkes først, at fjerne denne fejl, da jeg så at en af områderne hvor skruerne sad var en smule risset. Fjernede den og så skete fejlen i overskriften.

Fejlen er at Pc booter op, blæser på PSU og CPU køre (evt. GFX, hvis sluttet i), 2-3 sekunder senere slukker den og tager endnu en omgang. Forsætter umiddelbart uendeligt (Ikke ladet den stå længere end 5-10 min med det).

Jeg har efterfølgende prøvet følgenden:
1. Tage ALT fra undtagen PSU, Motherboard (Med CPU + Køler) og 1 Ramblock.
2. Skifte Ramblock mellem de 4 ens jeg har.
3. Skifte PSU, sammme watt, lidt forskellige klasse.
4. Tage Bios batteriet (eller hvad det hedder) ud, vente et par minutter og sætte den ind igen.

Håber nogle af jer har ideer til hvad der kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2015 - 16:19 #1
har du haft motherboard/cpu/køler adskilt?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 16:56 #2
2 ting er på toppen som grund:

1) cpu bliver for varm, og crasher
2) psu leverer ikke nok strøm

det kan self. være noget andet, evt. at bundkort er knækket..
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
25. januar 2015 - 18:21 #3
Jeg gik ud og fjernede batteriet og spiste noget mad, startede op - Så virkede den. Satte det derefter i, og det virkede.

Tak for input. Lukker nu.