Avatar billede Novice-1 Seniormester
25. januar 2015 - 18:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CPU 90 - 110 grader

programmet Speccy hævder!! at temperaturen ligger mellem 95 - 110 grader. ofte ca 105, det synes jeg lyder meget!! varmt??

lige nu ligger øvrige teemperaturer  på 36 -47
sidstnævnte temperaturer lå lidt højere forleden jeg havde kørt sikkerhedsprogrammet Eset

der er tale om pc med win 7, 67 bit med amd 10

på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 18:54 #1
Hvilken komponenet er så varm?
Har du tjekket for snavs på nævnte komponent, eller om blæseren kører?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 18:55 #2
Åh ok det var cpu så jeg nu.

Tjek om køler er ren og blæser kører.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 18:56 #3
Avatar billede Novice-1 Seniormester
25. januar 2015 - 21:09 #4
Uha, det tør jeg ikke rigtig rode med, med mine 10 tommelfingre,
navnlig fordi det er en bærbar Toshiba.
  Og og den del af familien der kan er jeg sikker på ikke har tid.
Er der nogle værksteder som i kender herinde der både er billig og godt  københavn - lyngby

men det er måske lettere at rense bærbare end jeg tror?
-jeg købte engang, da jeg havde stationær PC, luft på dåse 200 ml, men syntes at de virkede underligt, og bange for at det ville gøre mere skade end gavn?

Jeg synes det lyder!! som blæseren kører, men synes ikke rigtig jeg kan mærke der  kommer noget luft ud.
--skal det ½ af computeren så skiftes for at få en ny blæser, hvis årsagen ikke er skidt men at blæseren er for dårlig eller ½vejs defekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 21:13 #5
Hvilken model er det?
Avatar billede Novice-1 Seniormester
25. januar 2015 - 21:35 #6
sattelite L855-d
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 21:50 #7
Det var en af dem der er svære at pille blæseren ud af. Prøv følgende:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvor blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Prøv at se om det får temperaturen ned.

Hvis ikke skal den skilles ad:
https://www.youtube.com/watch?v=ASBxPw-rlXc
Avatar billede Novice-1 Seniormester
24. februar 2015 - 01:14 #8
Hej!! 220661

er ked af jeg ikke har fået givet point!!  men hvis du lige sender et har ord.

Jeg har ikke fået gjort noget ved det med rensning. Findes der et andet program som jeg kan krydstjekke temperaturen med

ventilatoren ser ud til at køre helt som den skal.

Selv skal jeg i hvert fald ikke have noget af at skille dyret ad med mine 10 tommelfingre

Kender du eventuelt nogen som du har så meget tillid til at du givet fald turde ham din egen maskine.

Eller er du selv vant til at skille og samle bærbare computere -til en rimelig pris.

men måske skal jeg i stedet for blot sætte den ovenpå et mekanisk kølesystem/ plade med ventilator som jeg har set hos elgiganten.
  Lyder det for øvrigt sandsynligt  at CPU bliver over 100 grader hvis alt andet holder sig under 50

CPU    AMD A10-4600M    94 °C
    Trinity 32nm Teknologi
RAM
    8,00GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 798MHz (11-11-12-28)
Moderkort
    TOSHIBA Portable PC (Socket FT1)    46 °C
Grafik
    Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
    512MB ATI AMD Radeon HD 7660G (Toshiba)    43 °C
Minne
    698GB TOSHIBA MQ01ABD075 ATA Device (SATA)    37 °C
Optiska Enheter
    MATSHITA DVD-RAM UJ8C0 ATA Device
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2015 - 08:07 #9
Jeg havde prøvet et andet program for at krydstjekke om det Speccy har fundet ud af passer:
https://www.google.dk/?gws_rd=cr,ssl&ei=BCLsVNnkDqXcywPEqoCoCg#q=hardware+temp
Umiddelbart vil jeg sige at  TOSHIBA Portable PC (Socket FT1) vel må være der hvor cpu sidder, så jeg kan ikke helt forstå den store forskel i temperaturen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2015 - 08:08 #10
Men er temp rigtigt, så må du forvente at for at det skal holde på sigt, så skal den skilles ad, for at få ny kølepasta i computeren.
Har du prøvet rensemetoden uden at skille den ad som jeg beskrev højere oppe?