Avatar billede hubertus Seniormester
25. januar 2015 - 19:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fejl ved indsættelse af Lopslag med VBA

Jeg har brug for lidt hjælp til følgende:

Jeg skal have indsat en lopslag formel vha. VBA. Jeg har en lille udfordring med en del af formlen:

Min linje ser ud som følger:

ActiveSheet.Range("O5").Formula = "=LOPSLAG(G5,Sheet1!H:I,2,FALSK)"

Resultatet er:

=LOPSLAG(G5;Sheet1!H:I;2;'FALSK') , som giver en fejl.

Det er 'FALSK' der volder problemet. Der skal stå False. Hvordan får jeg den korrekte syntaks?
Avatar billede natkatten Mester
25. januar 2015 - 20:47 #1
ActiveSheet.Range("O5").Formula = "=VLOOKUP(G5,Sheet1!H:I,2,FALSE)"

Funktionerne i Excel er oversat til dansk, men i VBA skal de engelske betegnelser anvendes.
Avatar billede hubertus Seniormester
25. januar 2015 - 21:06 #2
Det var hurtigt, desværre så oversætter excel selv Vlookup til Lopslag, så jeg har den oprindelige linje, med samme problem.
Avatar billede hubertus Seniormester
25. januar 2015 - 21:29 #3
fejlen er stadig at der staar 'FALSK' og ikke FALSK
Avatar billede natkatten Mester
25. januar 2015 - 21:53 #4
Det fungerer fint hos mig med en dansk udgave af Excel 2013. Det er rigtigt, at VBA-funktionen i den danske Excel oversættes, men hos mig er det med den korrekte syntaks:

=LOPSLAG(G5;Sheet1!H:I;2;FALSK)

Evt. kan du uploade (dele af) dit ark til f.eks. gupl.dk.
Avatar billede hubertus Seniormester
27. januar 2015 - 21:30 #5
Jeg har fundet en løsning. Tak for indsatsen. Et svar?
Avatar billede natkatten Mester
28. januar 2015 - 07:59 #6
Hvis du selv løste det, så tag selv pointene.
Avatar billede hubertus Seniormester
26. marts 2015 - 08:45 #7
Det var dig, der bragte mig på sporet, så du må gerne lægge et svar.
Avatar billede natkatten Mester
26. marts 2015 - 09:35 #8
Et svar