Avatar billede AndersKT87 Novice
25. januar 2015 - 20:40 Der er 4 kommentarer

Beboerpakering i Århus - gælder det også pladser med p.billet påkrævet

Hejsa,

Et umiddelbart simpelt spørgsmål...

Bor i Århus... Overvejer at købe beboerpakeringskort.

Men, gælder disse kort også på pladser der kræver p-billet?

Kan læse mig til at det giver adgang til tidsbegrænsede pladser, men hvad med kommunens egne betalte pladser?

Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2015 - 21:09 #1
nix.
jeg har beboerlicens i min blok (helsingør) men den dækker kun lige den parkerinsplads. Alle andre steder skal jeg betale som andre (jeg er jo kun beboer på/ved den parkeringsplads, der hører til min bopæl)
Avatar billede AndersKT87 Novice
26. januar 2015 - 17:53 #2
Hej Claes... Tak for dit svar.

I Århus er det dog sådan at man kan købe adgang til zoner (til f.eks midt byen), og her kan man så pakerere på alle kommunenens pladser.

Men de har jo både tidbegrænset og betalte pladser, og det er så her jeg bliver i tvivl om hvilke jeg har ret til.

Her står beboerpakering sammen med betalt pakering: http://www.aarhus.dk/da/borger/trafik/parkering/parkeringsmuligheder/takster-og-salg-af-produkter.aspx Så det kunne godt tyde på at det også gælder til pladser der kræver p-billet.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2015 - 18:19 #3
Så er det nok kun til pladser, der er administreret af samme firma som kommunen bruger på sine pladser. Du må tjekke specifikt med kommunen. Regler burde stå på deres site hvor de sælger licenser.
Avatar billede AndersKT87 Novice
26. januar 2015 - 18:22 #4
Jeg har skrevet direkte til kommunenen nu - de må ku give et klart svar :-)