Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SYSTEM_TREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED - atikmdag.sys

SYSTEM_TREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
atikmdag.sys

Mit Windows 8.1 chrasher med Blue Screen of Death med ovenstående brugervenlige besked :-)

pc: Acer laptop, ca 1 år gammel.

Jeg er ikke sikker, men jeg synes altid Firefox er i spil, når det sker.

Det kan ske 4-5 gange på en dag.

Er først begyndt for ca. en måned siden. Intet nyt HW eller SW installeret. Men jeg installerer løbende automatisk opdateringer til mine applikationer.

Har nogen en idé til hvad der er årsagen?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 21:43 #1
Er det når du ser video på nettet den gør det?
Prøv evt at slå hardware accelerationen af i Flash Playeren til Firefox.
Prøv evt at se om der er en opdatering til Flash først.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2015 - 17:44 #2
Flash var opdateret til seneste version (16.0.0.296).

Jeg kan ikke se, hvor man kan slå hardware acceleration fra kun på flash plugin'et. Men man kan slå det fra for alle plugins i Firefox. Skal jeg gøre det?

Jeg er i tvivl om det kun sker når jeg ser video - det kan faktisk godt være, men jeg er i tvivl. Vil fremover lægge mærke til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 21:08 #3
Hvis du afspiller en fil der bruger Flash Player kan du højreklikke på videobilledet, og her kan du så aktivere/deaktivere hardware acceleration fra denne:
http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/help01.html
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2015 - 21:35 #4
Foreløbig tak 220661.

Sjovt nok har Windows ikke crash'et i dag :-)

Jeg prøver dit råd næste gang det sker.

Jeg vender tilbage snarest.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 22:10 #5
Godt at høre. Snakkes ved.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2015 - 19:08 #6
Hej 220661.

Nu skete det igen :-)
5 min efter jeg tændte pc'en.

Aktive programmer var:
Firefox (nyeste)
Thunderbird (nyeste)
Heimdal Pro (nyeste)
Norton 360 (nyeste)

Nu er jeg midlertidigt skiftet til IE.
Prøver at slå hardware acceleration fra i Firefox på alle plugins.

Siden i browseren var valutakurser.dk. Den kan sagtens have indeholdt noget flash.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:26 #7
Har du prøvet at rense ud i computeren?
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:27 #8
Kender godt siden, men ikke nok til at udtale mig om der er Flash elementer på den.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2015 - 15:30 #9
>220661

Du havde som sædvanlig ret.

Det virker. Jeg har slået hardwareacceleration fra i Firefox!

Smid venligst et svar.

mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2015 - 15:48 #10
Super :-)