Avatar billede akse0435 Seniormester
26. januar 2015 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

To lyde fra Windows hvor kan man finde dem

Hej derude.
Jeg samler på originale systemlyde fra windows-systemer og jeg har da også ret mange bl.a har jeg lige fundet dem fra Windows xp.
Jeg troede at jeg havde dem alle sammen, men nej.
Jeg fandt to videoer på YouTube med startop og lukningslydene fra to systemer.
Ved dem første står der windows whistler og ved den anden millennium beta.
Link til den første:
https://www.youtube.com/watch?v=UG1Tz1lopKg
Den anden fra millennium beta minder meget om den i windows 2000/me men er dog ikke helt magen til:
https://www.youtube.com/watch?v=0TMkyE_4DYA
Og så også lige et link til windows 2000/me lydene bare til sammenligning:
https://www.youtube.com/watch?v=CQETrdFBBss
Er der nogle her som ved hvor jeg kan få fadt i alle systemlydene fra disse to systemer (whistler og millennium beta)?
MVH Aksel Christoffersen.
Avatar billede conz Juniormester
27. januar 2015 - 21:14 #1
Efter lidt søgen, så lyder (hehe) det ikke til, at de lyde er de rigtige lyde fra systemerne, men nogle personen bag videoen selv har lavet.

Alternativt, så kan du hente og installere alle buildsne og lede dem igennem.
Avatar billede akse0435 Seniormester
28. januar 2015 - 07:33 #2
Hej betalyte.
Det kan godt være at jeg tager fejl men det tror jeg ikke.
Jeg har fundet på en masse andre videoer på YouTube det var bare lige disse to som jeg lagde op, og ingen af de andre som jeg har fundet er fra den samme bruger.
MVH Aksel Christoffersen
Avatar billede akse0435 Seniormester
28. januar 2015 - 07:34 #3
Hej igen.
Og jeg skrev lige forkert før, men jeg mener: Jeg har fundet en masse andre videoer på YouTube.
MVH Aksel Christoffersen
Avatar billede conz Juniormester
28. januar 2015 - 08:19 #4
#3
Ja okay. Så hvis du kan finde YouTube video, hvor kvaliteten af lyden er tilfredsstillende, så kan du kører den igennem http://www.video2mp3.net/ for at få lyden ud.

Ellers må fremgangsmåden være at installere alle udgaverne af systemerne, og lytte sig igennem dem alle.
Avatar billede akse0435 Seniormester
30. januar 2015 - 19:54 #5
Hej betalyte.
Jeg har fundet løsningen:
Den hvor der stod whistler var lydene falske mens den hvor der stod windows me beta 1 var lyde som i virkeligheden kom fra windows 2000 beta 3 build 2000.
MVH Aksel Christoffersen.