Avatar billede Rasmusjc Juniormester
26. januar 2015 - 20:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brugerkonti væk i XP

Hej Eksperter

Fornyligt ændrede jeg min arbejdsgruppe på min stationær computer fra mshome(mener jeg) til (workgroup)

Der sker så det at da jeg bliver bedt om at logge på er den normale admin væk og en gammel admin jeg lavede for mange år siden kommer frem.

Det vil sige alt på skrivebordet osv. er væk mapper, opsætning osv.

Har så forsøgt at ændre domænet om til mshome igen men den gamle admin kommer ikke frem og jeg er nu blevet i tvivl om det ikke er den rigtige arbejdsgruppe.

Hvordan finder jeg den gamle admin, arbejdsgruppe, skrivebord osv.?

Mvh.
Rasmus
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 21:27 #1
Systemgendanne tilbage til før du ændrede til Workgroup, er det prøvet?
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
26. januar 2015 - 21:42 #2
Nej må jeg lige prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 21:47 #3
Og ja standard navn for arbejdsgruppe i Xp er mshome.

Har kørt med systemet fra 2005 til 2014 hvor jeg opgraderede til Windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 21:54 #4
Hvad gør du for at beskytte dig selv nu når det kun er begrænset med opdateringer man kan få til XP?
Har du ændret måden du bruger den på nettet?

Jeg fandt jo efterfølgende ud af at man faktisk stadig kan få opdateringer til Xp, selvom Microsoft ikke ville anbefale man ændrede på computeren, da man fra Microsofts side mente man ville få problemer med det.
Jeg har ikke kørt med den i en længere periode, men på min ekstra disk hvor jeg stadig havde Xp, der prøvede jeg dette her:

http://betanews.com/2014/05/26/how-to-continue-getting-free-security-updates-for-windows-xp-until-2019/

Jeg fik efterfølgende mere end 80 opdateringer til systemet, hvor de fleste var sikkerhedsopdateringer til XP. Systemet kørte fint på min pc, men havde jeg fortsat med at bruge det ville jeg nok tage nogle image filer hen ad vejen hvis jeg skulle få problemer undervejs.
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
26. januar 2015 - 21:54 #5
Hold nu op at det bare var det der skulle til, hvorfor havde jeg ikke lige tænkt på det, har jo forsøgt med alt muligt andet.

Du skal selvfølgelig have dine point og giver dem med glæde 220661 :)

Ved du hvorfor der bliver problemer når jeg ændre arbejdsgruppen, eller er det bare et tilfælde?

Er også på 8 nu med den bærbare men den gamle stationære halter efter :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 21:57 #6
Fixet her er ikke 100%, da der jo stadig er problemer med Ie8 som der er en del sikkerheds huller i.
Men man kunne jo vælge at bruge enten Firefox eller Crome som standard browser, og disse kommer der jævnligt opdateringer til.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 22:03 #7
Nej jeg kan ikke forstå hvorfor det forsvinder. Det skulle det ikke gøre. Jeg har aldrig brugt det navn som Microsoft har valgt at kalde netværks gruppen. Har du prøvet at ændre på Windows 8 netværksnavn, så den hedder mshome?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 22:14 #8
Hvordan er fildelig på begge computere indstillet?

Er det kun mapper du deler på, eller er deling på hele drev?
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
26. januar 2015 - 22:17 #9
Må lige se på det i morgen kan ikke lige huske det men prøver lige at lave win8 om til mshome.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2015 - 22:21 #10
Ok. Held og lykke med det :-)