Avatar billede gufas7 Nybegynder
26. januar 2015 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Farvede pixels på skærmen.

Hej.

Her i dag da jeg åbner et spil op, begynder min pc at vise små farvede pixels på skærmen, som her http://i.imgur.com/eKBy3ER.png.

Er det grafikkortet der er ved at dø?

Mine specs er: Windows 7 Intel Core i5-3570k, GeForce GTX 570, 16gb Ram.

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2015 - 22:03 #1
muligvis gfx kort ramfejl

kan du se nogle hardware bugreports i event viewer ?
start/computer/højreklik/administrer/event viewer

mit gfx kort lavede noget fejl, og det stod derinde i /system tror jeg det var. (lodrette streger)
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2015 - 00:47 #2
Prøv måske en rengøring af grafikkortet eller opdatering af driver til grafikkort. Hvis der er lavet en automatisk opdatering af grafikkortdriveren eller andet, kan det måske hjælpe at gendanne computeren til et tidspunkt, før fejlen dukkede op.
Avatar billede gufas7 Nybegynder
27. januar 2015 - 08:25 #3
@sidwave,

jeg kan ikke se nogen events under hardware, men der er en masse events med ID 10110 som har været der længe før fejlen med pixels.

@milter,

rengøring og opdatering er prøvet, har ikke hjulpet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. januar 2015 - 13:20 #4
Først den direkte og logiske fremgangsmåde.
Har du taget billedet med et kamera eller er det et screendump.
Er det taget som screendump burde det ikke være skærmen, da et screendump ikke tager en kopi af skærmen men derimod af kortets output.

Men mon ikke det er som der allerede er skrevet, kortet da pixelfejl på skærmen typisk opstår lidt ad gangen.