Avatar billede jlindgreen Nybegynder
27. januar 2015 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændring af tal i Exel 2010

Hej
Jeg har et exelark Exel(2010) hvor jeg importerer nogle tal, som så bruges i nogle beregninger og ryger videre ind i andre ark. I visse tilfælde vil jeg gerne ændre disse tal automatisk, således at fx. meget små tal ændres til 0, mens andre tal der ligger over en vis værdi fx skal ændres til 100.
Tallene skal helst ikke overføres til andre celler, men blot ændres i den celle de allerede ligger i.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
27. januar 2015 - 15:54 #1
En meget diffus problemformulering.
Kan du uploade et eksempel, der beskriver, hvad det er, du ønsker.

F.eks. på gupl.dk
Avatar billede jlindgreen Nybegynder
28. januar 2015 - 11:27 #2
Jeg prøver lige at give et eksempel her:

I kolonne A er en række tilfældige tal, men jeg ønsker at alle numre der er mindre end 1, skal ændres til 0.

45,1 - ændres ikke
0,9 - ændres til 0
0,1 - ændres til 0
1,3 - ændres ikke

I kolonne B er ligeledes en række tilfældige tal, men jeg ønsker at alle tal der ligger mellem 10 og 100 ændres til 10, og alle tal over 100 ændres til 100.

9,1 - ændres ikke
1,0 - ændres ikke
211,0 - ændres til 100
56,3 - ændres til 10
6,3 - ændres ikke
1022,7 - ændres til 100
21,6 - ændres til 10

Giver det mening?
Avatar billede namgrab Juniormester
29. januar 2015 - 12:44 #3
Hvorfra importeres tallene? Er det fra et andet regneark? I så fald er det ret enkelt. Hvis der ikke kan relateres til et andet regneark bliver du nok nødt til at have en kolonne med de oprindelige tal og en 'brugerkolonne' med de ønskede værdier.
Lad høre
Avatar billede jlindgreen Nybegynder
29. januar 2015 - 13:06 #4
Det er desværre i samme ark, så det jeg bliver nok nødt til at lave en ekstra kolonne
Avatar billede namgrab Juniormester
29. januar 2015 - 14:44 #5
Hvis udseendet af arket er væsentligt (aht. præsentation eller udskrift)kan du evt. blot skjule den uønskede kolonne
Avatar billede jlindgreen Nybegynder
29. januar 2015 - 14:59 #6
Ok, tak for hjælpen
Avatar billede namgrab Juniormester
29. januar 2015 - 15:17 #7
Du er velkommen
Avatar billede namgrab Juniormester
29. januar 2015 - 15:20 #8
Jeg antager, at du har styr på, hvordan du får tallene som du vil have dem rent størrelsesmæssigt med formler(=HVIS( o.s.v. .....)
Avatar billede namgrab Juniormester
12. februar 2015 - 17:58 #9
Lad os dog lukke denne serie, så jeg ikke bliver mindet om det hele tiden. en eller anden må acceptere svaret.