Avatar billede henrik_40 Juniormester
27. januar 2015 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Relative path i dll-fil.

Hejsa jeg er ved at lave en DLL-fil som skal bruges af flere andre applikationer. Jeg vil gerne lave en relative path for at henvise til en fil i dll-projektet.

De sædvanlige mappath, ~ osv. giver path'en til webserveren, men ikke pathen til min dll.

Hvad gør jeg?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. januar 2015 - 10:27 #2
Virker ikke efter hensigten:

Ved brug af hans kode:

Uri file = new Uri(@"C:\Development\Backend\nu.abc.ActiveReports9\RPX\"+ rpxFile);
Uri folder = new Uri(@"C:\Development\Backend\nu.abc.ActiveReports9\RPX\");

string relativePath =              Uri.UnescapeDataString(folder.MakeRelativeUri(file).ToString());

laver jeg trace, bliver relativePath-variablen til filnavn.rpx, altså ikke den fulde sti.

bruger jeg dll'en får jeg at programmet tror filen ligger i runtime-kataloget:

Could not find file 'C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\DevServer\11.0\LabelA4_NEW.rpx'.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
01. oktober 2015 - 10:37 #3
lukker..