Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 18:06 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Asus barebar vil ikke starte op!

Hej,

Jeg har en asus baerbar, den starter kun op til Asus looet sa, sidder den ast der. Har provet at tage batteriet o stromstikket ud. Holde startknappen nede i over uden held. Har provet at putte en window 7 cd i for at geninstallere. Men den vil ikke boote op, kan heller ikke komme ind i Bios? Den er kun over 1ar gammel. Er der nogen der kan hjaelpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:12 #1
Lyder som der er hardwarefejl. Havde computeren været mere end 2 år, havde jeg bedt dig om at gøre nogle ting. Men da du jo har garanti på den må det være forhandleren der skal ordne problemet for dig.
Synes nemlig du har gjort de ting man må gøre uden at pille den adskilt.

Hvis garanti var udløbet havde jeg pillet hardware fra computeren for at udelukke denne, og havde prøvet at starte op på et minimum af hardware.
Jeg havde kun bibeholdt en ramklods + hardisken.
Dvd drev+de andre ram klodser, samt det eksterne netkort, hvis det sidder let tilgængeligt, havde jeg fjernet.

Har du usb enheder sat til computeren, som den evt tror den kan starte fra, og derved bliver låst?
Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 19:33 #2
Den har kun 1 ars garanti, derfor je vil prove at fixe den selv. Har ingen usb enheder sat til. Den har kun plads til en ramblok. den har jeg provet at tage den ud og erstatte erstatte med en 4gb ramblok istedetfor, det virkede heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:43 #3
Har den dvd drev, så prøv at udtage det. Det sidder kun fast med en skue i bunden og kan derefter trækkes ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:44 #4
Dvd drev har den kan jeg se. Du har prøvet med en Windows cd :-)
Prøv at pille det ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:50 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 19:53 #6
Som vist i video kan skruen være gemt under en låge under bunden. Ved ikke om det er tilfældet på din pc?
Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 20:45 #7
Jeg er igang med at skrue bunden af. Men de sidste skruer sidder rimelig prover at finde en bedre skruetrakker imorgen. Holder dig lige opdateret imorgen tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 20:49 #8
Du skal ikke fjerne hele bundpladen for at tage dvd drevet ud. Som regel er det kun én skrue der holder det.
Har du ikke set den video jeg har henvist til?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2015 - 20:51 #9
Hvilket model nr. har din Asus pc?
Jeg vil kigge efter en video/vejledning til hvordan du afmonterer dvd drevet.
Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 21:13 #10
Det er en Asus x550ca!
Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 21:18 #11
Jeg fandt denne video https://www.youtube.com/watch?v=y71mgaM3fY0

Det ligner nojatig min. Kan du se om han tager skruerne af her?
Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 21:56 #12
na fik endlig bunden af og pillet dvd drevet, det gor ingen forskel. Den starter stadigvak kun op og stopper nar asus logoet dukker op.
Avatar billede stratokaster Novice
27. januar 2015 - 22:10 #13
Har pillet harddisken ud, o provet at komme ind i bios, det vil den stadigvak ikke, nogen forslag folks?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 15:51 #14
Mit bud er defekt bundkort.
Hvor lang tid har du haft strømmen af?
Kan du se det lille bios batteri til bundkortet udtag det i ca 15 minutter. Tryk gerne på startknappen når du har udtaget det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 15:52 #15
Trådløst netkort har du udtaget dette også?
Avatar billede stratokaster Novice
28. januar 2015 - 17:18 #16
Jeg har taget min harddisk ud og sat den til en anden baerbar, den virker fint, sa har taget backup nu. Har ikke erfaring med bundkortet, hvis jeg tager batteriet ud kan det odelaegge noet? hvordan ser det ud?
Avatar billede stratokaster Novice
28. januar 2015 - 17:36 #17
Ja har ogsa taet netkoret ud stadigvak det samme?
Avatar billede stratokaster Novice
28. januar 2015 - 17:49 #18
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 17:54 #19
Bundkortet ser sådan ud vil jeg tro:
http://imgs.inkfrog.com/pix/montrealappletech/io20317_2.jpg
Du kan se holderen til bios batteriet ved siden af de hvide slidser til ram klodserne.
Batteriet er et 3 volt batteri og hedder CR2032:
http://www.fishingmegastore.com/hires/tracer/tracer-cr2032.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 17:58 #20
Nå ok. Det så anderledes ud end jeg regnede med, og som jeg ser det sidder batteriet på den anden side op mod tastaturet. Bios batteriet kan også være loddet på når det er en bærbar.

Men der er en anden ting jeg ser.
Din blæser er møg beskidt, og den skal renses, nu du har den skilt ad. Kan du ikke tage blæseren af så du kan komme til at fjerne alt det skidt der ligger inde i huset?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 18:00 #21
Selve vingen på blæser skal også renses, for at den virker ordentligt
Avatar billede stratokaster Novice
28. januar 2015 - 19:02 #22
Nu har jeg renset blaseren og taget det runde battery ud o sat det tilbae igen.

http://spic.dk/index.php?view=2531422466691

Efter jeg har sat alt i igen, o provet at startet op, vil den ikke starte op kun sort skarm. Har sat altin i som det jorde for, har tjekket det flere gange, hvad or jeg nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2015 - 21:59 #23
Der er slet ikke billede på noget tidspunkt?

Har du haft hestsinken af processoren (kobberlederen der er monteret på bundkortet?

Er du 100% sikker på at skærmkablet sidder rigtigt?
Avatar billede stratokaster Novice
29. januar 2015 - 08:25 #24
Nej ingen billede nar je starter op nu. Har ikke haft hestsinken af. Skarmkablet ser ud til at sidde helt fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2015 - 15:31 #25
Hmm
Kan ikke lige se hvad problemet så kan være, når du har tjekket alle kabler og forbindelser sidder som de skal??
Har ikke lige et bud på hvor du skal tjekke yderligere.
Avatar billede stratokaster Novice
29. januar 2015 - 20:56 #26
Nej har afleveret den til eftersyn. Sa ma vi se hvad der er galt. Du kan fa point nu!
Avatar billede stratokaster Novice
29. januar 2015 - 21:00 #27
Tak for din hjalp, viser hvorfor folk stadigvak bruer eksperten. Skal nok holde dig orienteret om hvad der var galt imorgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2015 - 21:14 #28
#26 Ok. Ærgerligt vi ikke lige kunne løse det. Men er der en hardwarefejl kunne vi rode fra nu og til evighed uden at få styr på det. Håber der kommer en løsning på det

#27 Velbekomme. Du er velkommen en anden gang. Fortsat god aften til dig :-)
Avatar billede stratokaster Novice
09. februar 2015 - 11:06 #29
Jeg fik besked af computerbiksen, at han ikke kunne fixe det, han troede det var bundkortet, der var røget. Tid til point!