Avatar billede DizMan Praktikant
27. januar 2015 - 19:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Telenor router TG788vn og JS3 Web-logger: DHCP problem..?

Hejsa Eksperten

Router: Technicolor MediaAccess TG788vn v2. Udleveret/opsat af Telenor

Web-logger: JS3-Weblogger fra Jysk Solenergi til overvågning af el-produktion fra solceller. Se evt. http://www.jysksolenergi.dk/Datalogger_2.html

Ovenstående logger blev installeret af en el-installatør i april 2014 og har fungeret upåklageligt indtil for nogle dage siden. Den sidder i ethernet stik, som er forbundet med routeren.

For nogle dage siden blev min gamle router Zyxel P-2602HW-D1A ombyttet med ovenstående.

Enten er der fejl på loggeren, routeren, eller noget er galt med opsætningen. Bemærk, Telenor har lavet opsætning og kun få ting kan ændres af mig. Flere indstillinger er låst.

Jeg slukkede weblogger og øvrigt udstyr og satte ny router til og tændte for alt. Router fandt hurtigt web-loggeren og gav den en ip-adresse. Men efter ca. 5 minutter blinkede web-logger med DHCP-fejl og routeren sagde "0.0.0.0" og "unagsigned" i ip-adresse.

Når jeg slukker og tænder web-logger sker det samme. Det virker i 5 minutter og så fejl. Mangler jeg noget opsætning, eller ...

Jeg har prøvet at sætte web-logger i både ethernetport 2 og 4 på router. Jeg har også prøvet at køre med fast tildelt ip-adresse til loggeren (10.0.0.4) og uden dette.

Min web-logger fungerede fint med den tidligere Zyxel router. Her lavede jeg ikke noget specielt. Web-logger blev også her blot sat til med ethernet-stik og virkede klippe-stabilt. Jeg har ikke ændret IP-adresse eller andet ifm. ny router.

Hvad gør jeg. Håber I kan hjælpe. Takker...
Avatar billede DizMan Praktikant
13. marts 2015 - 08:12 #1
Problemet er løst, men jeg kunne ikke slette ovennævnte spørgsmål.

Det viste sig, at JS3-Webloggeren skulle have en ny PIC chip i, da den oprindelige ikke understøttede nyere routere herunder Telenors.
Avatar billede DizMan Praktikant
29. marts 2015 - 11:32 #2
Problemet er løst iht. min udsendte kommentar.