Avatar billede Fodgaenger Nybegynder
27. januar 2015 - 21:43 Der er 1 løsning

Netværkshastighed

Jeg har efter 1/1-2015 fået opgraderet min Internet forbindelse i Glentevejens Antennelaug fra 20/20 mbps til 100/20 mbps. Mit kabelmodem er Cisco EPC 3212. Med en  HP laptop koblet direkte på kabelmodemets netværksstik måler jeg ca. 100 mbps i download, hvilket er fint. Når jeg så kobler min Linksys EA6200 router på kabelmodemet for både at bruge wifi og de 4 switchporte, falder den tilgængelige download speed til ca. 20 mbps, uanset om jeg måler på wifi eller en af de 4 LAN porte. Hvad er det, som hindrer mig i at få det fulde udbytte på mit lokale system af den forøgede hastighed, som Glenten leverer? Med venlig hilsen , fodgaenger.
Avatar billede Fodgaenger Nybegynder
13. april 2015 - 16:57 #1
Jeg lever med forholdene som de er og lukker herved spørgsmålet.