Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
28. januar 2015 - 09:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan låser man et tekstfelt?

Hej
Hvordan låser man et tekstfelt, så indholdet ikke slettes, når man trykker ctrl + a og derefter delete?

Jeg ønsker ikke, at modtager oplysninger, overskrift og dato i min skabelon kan slettes, når man trykker ctrl + a og derefter delete, men bare bliver stående.

Jeg bruger Word 2013.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2015 - 09:55 #1
En mulighed er at anbringe det i sidehovedet.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
28. januar 2015 - 09:57 #2
Nej, det kan jeg ikke. Det skal være i selve brevet.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
28. januar 2015 - 12:37 #3
Skal lige sige, at jeg i mine tekstfelter har et kontrolelement, hvor man bl.a. kan indtaste oplysninger på modtager af brevet.

Jeg ønsker, at kunne låse tekstfelt som indeholder kontrolelementerne, så de ikke slettes ved ctrl + a og delete.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
29. januar 2015 - 08:48 #4
Det sjove er, at jeg på en eller anden måde fik låst tekstfeltet forleden dag, hvor jeg efterfølgende ikke kunne låse tekstfeltet op igen. Jeg aner ikke, hvordan jeg fik låst tekstfeltet.

Er der en som ved hvordan, man låser tekstfeltet samt hvordan man så låser tekstfeltet op igen?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. januar 2015 - 10:14 #5
Kontrolelementer indsættes og styres via fanen Udvikler > gruppen Kontrolelementer. For at ændre indstillinger, marker kontrolelementet og vælg Egenskaber på fanen Udvikler > gruppen Kontrolelementer.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
30. januar 2015 - 08:27 #6
lene-fredborg: Jeg har prøvet det du har beskrevet, men når jeg trykker ctrl + a og delete, slettes tekstfelt med tilhørende kontrolelementer - dem vil jeg godt have stående (modtagerlysninger, overskrift og dato), men det er kun teksten i brevet, som kan slettes med ctrl + a og delete.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. januar 2015 - 10:48 #7
Mit svar gik på dit seneste spørgsmål i #4. Du spurgte, hvordan du kunne låse tekstfeltet op igen. Det svarede jeg på.

Jeg har ikke svaret på dit oprindelige spørgsmål (heller ikke her). I en skabelon, der er opbygget hensigtsmæssigt, vil det ikke være nødvendigt at markere alt og slette det for at bruge skabelonen, og det lyder til, at det er noget i den retning, du har planer om.

Du kan godt låse et kontrolelement mod sletning (også i Kontrolelementer > Egenskaber), men da indholdet deri nødvendigvis skal være redigerbart, vil det også kunne slettes.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
02. februar 2015 - 13:51 #8
OK. Opret et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. februar 2015 - 14:17 #9
OK.