Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 10:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søgning efter cpr numre i filer

Hej
Hvordan søger jeg lettest et drev igennem for at se om der findes filer som indeholder cpr numre?
Det vil være word/excel filer

Jeg kan ikke selv lige skrive et let program - findes noget som kan, eller måske en lang dos kommando i en batch fil?

- bemærk at der jo skal søges i filindhold og ikke filnavne
28. januar 2015 - 10:23 #1
Er det et bestemt cpr-nr. eller cpr.nr. generelt?
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 10:33 #2
Det er generelt
Jeg tænker en søgning efter filer som indeholder
??????-????
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2015 - 11:41 #3
kan stifinder ikke selv det hvis indeksering af drev/mappe er sat til?
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 12:56 #4
Det ser det ikke ud til synes jeg
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2015 - 13:06 #5
cpr vil altid starte med 0, 1, 2 eller 3 - så prøv fx 1?????-????
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2015 - 13:20 #6
windows indeksering er kun på filnavne og filegenskaber - ikke indhold / sorry.
Avatar billede alsace Nybegynder
28. januar 2015 - 13:35 #7
Så vidt jeg ved kan man godt søge efter indhold vha. søgefeltet i Win7. Prøv evt. følgende fremgangsmåde og se om du får held med det:
http://www.wikihow.com/Make-Windows-7-Search-File-Contents

PowerShell kunne være en anden vej frem...

Det bliver dog hurtig lidt programmeringsagtigt, men det kunne måske være en inspiration og hente i noget ala:

http://stackoverflow.com/questions/27169043/powershell-search-matching-string-in-word-document
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2015 - 13:29 #8
Der skal vel søges i alle mapper og undermapper - eller?

En VBA-kode kunne måske..
Avatar billede madklub Guru
28. januar 2015 - 15:07 #9
Prøv med Google Desktop:
http://google-desktop.da.softonic.com/
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 15:21 #10
ja, men under søgning kan man sætte flueben i "søg i indhold"
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 15:26 #11
#6 & #8
Foreløbig har jeg prøvet
http://www.wikihow.com/Make-Windows-7-Search-File-Contents uden held

Installation af software er typisk ikke en option pga en meget restriktiv it afdeling..
Avatar billede madklub Guru
28. januar 2015 - 15:33 #12
Så bed it-afdelingen om hjælp...
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 15:38 #13
#8
Ja powershell ser lidt nørdet ud, når man ikke er programmør.

Når jeg googler lidt er det måske noget i stil med nedenstående jeg håber på
-bare til windows og ikke linux (uden at åbne en ladeport for hvad man kan med det ene eller andet system):=)

grep --exclude-dir={dir1,dir2,*.dst} -rnw 'directory' -e "pattern"
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
28. januar 2015 - 16:05 #14
#12
Det kunne det ende med - det sker der ikke noget ved:=)

Jeg fedter med findstr kommandoen pt. - ved ikke om jeg kan få den til at virke
Avatar billede supertekst Ekspert
30. januar 2015 - 11:36 #15
Som jeg nævnte i #7 kunne en VBA-kode i en Excel fil være en løsning - idet man så kunne registrere sti & evt. fundne cpr-nr., hvis det var det, der var målet.
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
30. januar 2015 - 22:23 #16
Ja måske kunne vba være en løsning - sådan en kan jeg bare ikke skrive.
Den skal kunne gennemsøge en mappe med/uden undermapper efter følgende masker:

og ##########

hvor # = tal fra 0-9

Hvis man eller kunne programmere, var det sikkert også hurtigt at lave et lille program til formålet, som skrev sti-filnavn-cpr i en log fil
- eller bare sti-filnavn hvis der ikke er for mange med fejl.
cpr vil gøre det let at se om det er en fejl - omvendt skal det ikke være en "cpr-høster"
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
12. februar 2015 - 07:42 #17
Det her løser problemet - også i gratis versionen:
http://mythicsoft.com/agentransack