Avatar billede Anpeka Nybegynder
28. januar 2015 - 21:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Photoshop/PC arbejder ikke rigtigt

Jeg sender dette spørgsmål til Photoshop; men ved ikke om det er rette sted. Håber andre eksperter også ser dette, og at der er hjælp at hente.

Jeg har fået et problem med min stationære pc. For længe siden blev Photoshop CS2 installeret, og har altid kørt perfekt. Pludselig begyndte ca. halvdelen af markørerne i værktøjspanelet at ændre udseende. De viser 3 små, næsten ulæselige tegn ved siden af hinanden.

Samtidig har en anden funktion ændret sig. Når jeg markerer et udsnit af et billede i Quick Mask Mode  / opretter et nyt lag / trækker laget over i et andet billede, er dette lag gennemsigtigt.

Jeg har 2 gange slettet og geninstalleret programmet; men har ikke fået løst problemet. Vi er flere der bruger Photoshop; men kun min pc har problemet. Jeg har opdateret mit grafikkort; men intet blev ændret.

Min pc:
Windows 7 Ultimate 64-bit.
GA-970A-D3 AM3 mATX SATA6 USB3
AMD FX-6100 X6 3,3GHZ 14MB 95W BOX AM3+
4GB DDR3 1333 Kingston Value
120GB 2.5" OCZ Agility 3 Series SSD (525/500 MB
TUL VTX ATI HD5850 1GB eyefinity
X6 CPU 3.3 GHz, 16GB ram, 0 GB HDD,
Radeon HD 5870 1GB Grafik, DVD-RW.

Venlig hilsen Anpeka
Avatar billede milter Ekspert
28. januar 2015 - 21:49 #1
Har du nogen mulighed for at teste, om problemet også er der med din originale CS2? Og har du mulighed for at teste med den originale driver til dit HD 5870-kort?
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2015 - 22:53 #2
Såfremt CS2 er officielt understøttet på Windows7 (jeg tvivler), så kan du forsøge at slette din preference-file.
Det vil nulstille alle dine indstillinger tilbage til default, så husk en kopi af evt. vigtige indstillinger før du nulstiller.

Desværre er CS2 nok ikke officielt understøttet, så evt. hjælp fra Adobe får du svært ved og vi kan kun gætte.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. januar 2015 - 23:18 #3
Hvis det er nok kun at slette preference filen:
Når Photoshop er afinstalleret via Windows kontrolpanel, er der stadig efterladt nogle rester i skjulte mapper, bla. i C:\ProgramData\Adobe
Prøv at afinstallere med et program, som rydder op ude i hjørnerne:
http://www.iobit.com/advanceduninstaller.php
Jeg bruger selv denne, som ikke skal installeres. Kan evt. køre fra en usb stick:
http://www.geekuninstaller.com/
Så bliver det en mere total geninstallation af Photoshop.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. januar 2015 - 23:19 #4
"Hvis det IKKE er nok" ...
Avatar billede prodic Mester
29. januar 2015 - 09:55 #5
Adobe udgiver normalt specifikke Clean Up Tools til de forskellige versioner, men tvivler på at de har et fungerende tool til CS2. Du kan dog prøve at google det.
Avatar billede Anpeka Nybegynder
05. februar 2015 - 00:21 #6
Tak for jeres svar. Jeg har testet jeres forslag; men har stadig problemet. Jeg har overvejet at at få installeret en ny Windows 7.
Måske skal problemet findes der.
Avatar billede Anpeka Nybegynder
13. februar 2015 - 19:04 #7
Jeg har desværre ikke fundet en løsning på mit problem, og vil nu lukke spørgsmålet.
Tak for jeres forsøg.