Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. januar 2015 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

forstærke net signal fra telefon

Hejsa

Jeg er flyttet på landet, og har derfor ikke mulighed for at få indlagt internet. Derfor købte jeg en 4g router, samt et abbonoment ved TDC. Dette fungerer glimrende, men der er blot et enkelt problem. Vores grænse for download kan ikke hæves mere, og jeg har brug for en del mere. Jeg har en iphone, hvor jeg har 30 gb download på. Signalet fra telefonen og til 4g master er overhovedet ikke stærk nok, og derfor er der ikke engang 3g eller 4g signal på den.

Nu sidder jeg så og tænker om man kunne gøre et eller andet med det 4g modem. På den måde ment, om man kunne tilslutte sin telefon til routeren på en måde, så man brugte internetforbindelse på mobilen, men signalet blev forstærket af routeren.

I routeren sidder simkortet fra TDC. Man kunne selvfølgelig tage dette simkort ud, sætte sit eget i og bruge det på den måde. Men det er bare lidt bøvlet ikke at kunne modtage opkald og skal til at skifte hele tiden.

Har i nogle ideer, eller evt til noget andet hardware der kunne gøre jobbet?

mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2015 - 22:54 #1
nej
køb en ulovlig 3g/4g antenneforstærker
Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. januar 2015 - 23:02 #2
hvor kan man købe sådan en henne? :-)
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
31. januar 2015 - 14:32 #4
Dårligt råd fra #1. Positivt han dog nævner det er ulovligt. Hvis disse forstærkere er af dårlig kvalitet og/eller forkert konfigureret kan det ødelægge mobilnetværket for andre bruger i miles omkreds.
Det vil teleselskabet selvfølgelig bemærke på deres monitorering/når andre kunder klager, og derfor sende Erhvervsstyrelsen ud og undersøge hvad pokker der er på færde.
Et sådant besøg fra Erhvervsstyrelsen hænger som regel uløseligt sammen med en bøde på omkring 10.000 kr.

Har du undersøgt om andre end TDC dækker derude? Dels kunne det jo være de havde bedre dækning så du ikke behøvede forstærke signalet, dels kan du sagtens få pakker med langt over 30GB/mnd. stort set alle andre steder.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
01. februar 2015 - 10:22 #5
Tak for svaret Sidwave. Ligger du et svar?

Michaelkjaersgaard: Jeg stiller mig lidt uforstående overfor hvorfor du laver en kommentar i tråden, og laver det som et svar? Der er ikke spurgt efter noget svar endnu, og tråden er åben.

mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. februar 2015 - 17:20 #6
Da Sidewave ikke har lagt et svar, ligger jeg selv et svar.

mvh Mads