Avatar billede NMejdahl Nybegynder
29. januar 2015 - 08:40 Der er 9 kommentarer

Ind/udforldning af celler i Excel

Jeg har et excelark, hvor jeg god kunne tænke mig nogen afkrydsningsfelter i toppen af. Når disse er krydset af, vælges celler til og fra. Således at når man fx krydser feltet "Forside" af, så foldes der celler ud som jeg har defineret til at være forside. Således at jeg har defineret en række celler som forskellige sider, fx forsider, faneblade osv.

Har defineret mit udskriftområde, så jeg kun får det ud der er sider. Men er jeg ude i noget makro? Håber i kan hjælpe.
29. januar 2015 - 09:05 #1
Er dine "sider" placeret ved siden af hinanden eller under hinanden?

Dispositionsfunktionen er beregnet til dette.
Avatar billede NMejdahl Nybegynder
29. januar 2015 - 09:18 #2
Mine sider er placeret i samme ark, under hinanden. Kunne også godt bruge at der var nogen sider, der er i ark for sig, som kan vælges til. Således at når de er valgt til, følgeder de med når det hele printes ud.
Avatar billede lagunadk Novice
29. januar 2015 - 10:12 #3
Indsæt denne i arket

Omdøb evt. og ændr til korrekte rækker

Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1 = True Then

    [25:27].EntireRow.Hidden = False

    Else: [25:27].EntireRow.Hidden = True

End If
End Sub

Håber det kan hjælpe
Avatar billede NMejdahl Nybegynder
29. januar 2015 - 10:56 #4
Det er fantastisk!!

Har et tillægsspørgsmål. Hvis jeg har noget i andre ark, det vil sige jeg skal have det samme til at ske, men bare med henvisning til et andet ark. Kan jeg skrive det ind i her:

  [25:27].EntireRow.Hidden = False

    Else: [25:27].EntireRow.Hidden = True
Avatar billede lagunadk Novice
29. januar 2015 - 12:53 #5
Ikke lige i den bid, da den kun ligger i modulet for det enkelte ark.

Men man kan evt. call en makro herfra.

Call 'makro navn'

så er der jo frit spil. har dog ikke testet det :)
Avatar billede NMejdahl Nybegynder
04. februar 2015 - 09:01 #6
Hvis man benytter:

Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1 = True Then

    [25:27].EntireRow.Hidden = False

    Else: [25:27].EntireRow.Hidden = True

End If
End Sub

Kan man så sætte ind at kommandoen trækker linjer sammen to steder i arket, ved hjælp af det samme "flueben" der bliver krydset af? Syndes ikke jeg kan få lov til at henvise to gange til den samme CheckBox.
04. februar 2015 - 09:32 #7
Du kan vise/skjule alle de rækker du ønsker:

Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1 = True Then
    [25:27].EntireRow.Hidden = False
    [35:37].EntireRow.Hidden = False
    [45:47].EntireRow.Hidden = False
Else
    [25:27].EntireRow.Hidden = True
    [35:37].EntireRow.Hidden = True
    [45:47].EntireRow.Hidden = True
End If
End Sub
Avatar billede NMejdahl Nybegynder
08. februar 2015 - 18:38 #8
Når man har lavet et excelark med Chekboxe, skal man så gemme dette ark på en bestemt måde? Har en bruger, hvor chekboxene ikke virker når han åbner arket.
08. februar 2015 - 22:45 #9
Hvis der er makroer i projektmappen, skal den gemmes med filtypen XLSM.