Avatar billede Jengin Nybegynder
29. januar 2015 - 11:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CD-ROM virker ikke

CD-ROM'en gider ikke at læse nogen cd'er og inde på enhedshåndtering står der: Enheden kan ikke starte. (Kode 10)
Jeg har prøvet at sletter filters og den der windwos cddvd fixer.
Indtil videre har intet fungeret.
Det er bare mega underligt siden jeg fik computeren i går
Avatar billede eurositi Ekspert
29. januar 2015 - 12:39 #1
Det lyder lidt kritisk. Hvis du fik computeren i går (og hvis den er nyindkøbt eller mindre end et år gammel), ville jeg nok indlevere den til reparation.

Men ellers må du notere dig mærke og modelnummer på dit drev. Det skulle gerne stå i Enhedshåndteringen.
Herefter handler det om at søge efter drivere og driveropdateringer til den pågældende model samt Google efter eventuelle kendte fejl for drevet.
Avatar billede Jengin Nybegynder
29. januar 2015 - 13:10 #2
Problemet er bare at der går først en uge før jeg kan sende den tilbage plus jeg har brugt over 4 timer på at finde løsninger og drivers til cd-rom'en.
jeg kan simpelthen ikke få det til at virke
Avatar billede eurositi Ekspert
29. januar 2015 - 13:29 #3
Hvad hedder drevet (mærke + modelnummer)?
Avatar billede Jengin Nybegynder
29. januar 2015 - 13:33 #4
TSSTcorp CDDVDW SH-224DB SCSI CDROM Device
Avatar billede Jengin Nybegynder
29. januar 2015 - 14:48 #5
okay jeg har fundet ud af det.
Jeg skulle bare ind i Bios og ændre sata mode til IDE mode og så skete magien :D
Ellers tusind tak for at i gad at hjælpe :D
Avatar billede eurositi Ekspert
30. januar 2015 - 11:32 #6
Godt at høre, at du er så selvhjulpen. :)

Jeg har selv en enkelt gang været ude for, at min ellers velfungerende harddisk af én eller anden grund pludselig blev koblet fra. Dér måtte jeg også ind i BIOS og re-initialisere den.
Avatar billede Jengin Nybegynder
06. maj 2015 - 16:12 #7
lukket