Avatar billede eyvind Seniormester
31. januar 2015 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sony Xperia E1 - blå lysstribe

Hej
Min nye Xperia viser en gang i mellem en flot blå tværstribe helt nederst på skærmen.
Den vises kun et øjeblik og så er den væk.
Det går så hurtigt, at jeg ikke kan nå at se om der sker andet på skærmen samtidig.
Spørgsmålet er så hvad det er.

Android 4.2 automatisk opgraderet til 4.4.2, da den blev tilsluttet det medfølgende computerprogram fra Sony.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2015 - 22:33 #1
Sker det under åbning af den, skift til nyt billede/program, eller ...?

Hvor stor/høj er striben?
Avatar billede eyvind Seniormester
31. januar 2015 - 23:04 #2
Jeg har set det i meget kort tid og en af gangene, var mens jeg rullede med nogle skærm billeder. Den blå stribe er ca 1½ - 2 cm lang og et par millimeter tyk på midten, som spidser ud til siderne.
Den er klar blå og lyser kraftigt. Jeg når ikke at se hvor den præsis er, men det er under "hjem" ikonet ........som jeg husker det.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2015 - 23:50 #3
Det er vanskeligt at sige præcist, hvad fejlen skyldes. Hvis ellers telefonen er blevet behandlet korrekt, dvs. ingen hårde stød, fald, hårde pres på skærmen, væske eller lignende, burde den slags ikke opstå.

Rapporter fejlen til den forhandler, du har købt den hos og se, hvad de siger. Dit oprindelige indlæg tyder på, den stadig er dækket af garantien.
Avatar billede eyvind Seniormester
01. februar 2015 - 00:04 #4
Ok - men er det en fejl, eller er det en melding af en slags.
Avatar billede eyvind Seniormester
01. februar 2015 - 10:23 #5
Nu har jeg fundet ud af, hvornår den blå stribe lyser, men ikke hvorfor.
Jeg tager et skærmbillede, eller et billede af noget.
Jeg går til visning af billeder og vælger et billede.
Jeg tapper på billedet, så det folder sig ud.
Nu viser den blå stribe sig et par sekunder, og slukker langsomt.
Det gør den hvergang, jeg folder et billede ud.

Så det må da være noget den skal gøre ........ men hvorfor

Her ses den blå stribe:
http://peecee.dk/upload/view/447241

Ps. Der er ikke "selfie" camera i min model.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2015 - 21:13 #6
Måske er det en indbygget feature? Jeg ved det ikke, men det kunne ligne noget, der er indbygget i systemet. Prøv at spørge på Sonys forum:

https://talk.sonymobile.com/
Avatar billede eyvind Seniormester
01. februar 2015 - 21:53 #7
Tak for din henvisning - jeg er hoppet over til sonys forum.
Så hvis du vil lægge et svar.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2015 - 22:49 #8
Snup selv de point, ellers tak :-)
Avatar billede eyvind Seniormester
02. februar 2015 - 09:35 #9
Tak Milter for din henvisning til Sony forum.
Det havde jeg faktisk ledt lidt efter.

Men da du ikke vil have point lukker jeg selv spørgsmålet. :-)