Avatar billede ae03 Novice
31. januar 2015 - 23:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Taleopkald til tekst

Jeg har uden held forsøgt at finde en applikation, som kan simultantekste telefonopkald. Jeg kan finde apps, så man kan indtale sms'er, så man skulle mene, at det også burde være muligt at lave en løsning, hvor tunghøre kan få støttet den dårlige hørelse med en app til talegenkendelse.
Er der nogen, der kender en sådan app?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2015 - 07:32 #1
den slags software florerer ikke på markedet, men man kan få fat i noget gennem døveforeninger.

på markedet er blot produkter som dragon naturally speaking.

odense kommune har så de kan tale alt ind i deres computer, og jeg spurgte hvad sofware de bruger, og de svarede at IBM har strikket noget sammen til dem, baseret på dragon naturally speaking, som siger at være det bedste.

markedet for talegenkendelse bærer præg af at være meget dyrt, og skræddersyet. et generel produkt kan ikke så forfærdeligt meget.

http://www.nuance.com/dragon/index.htm

dansk:
http://www.nuance.com/for-business/by-solution/customer-service-solutions/solutions-services/inbound-solutions/loquendo-small-business-bundle/tts-demo/danish/index.htm

som du ser, vil de helst bare sælge til virksomheder..

måske kan din læge bringe dig på rette vej.
Avatar billede ae03 Novice
08. februar 2015 - 23:39 #2
Tak for svaret. Du har nogle pointer, som jeg burde have tænkt på.

Jeg har selv benyttet Dragon Naturally Speaking og ved derfor også, hvor følsomt det er for ens måde at tale på, og også for lydkvaliteten. Begge dele gør det naturligvis svært at simultan-tekste telefonopkald, hvor det er forskellige mennesker, der ringer, og hvor lydkvaliteten for at sige det mildt kan være ualmindelig ringe.

Det er heldigvis ikke mig selv men min mor, der har behovet, men hun må nok bare klare sig med at få folk til at gentage det, de siger.

Smid et svar som tak for hjælpen med at afklare spørgsmålet.
Avatar billede ae03 Novice
15. juni 2015 - 23:02 #3
Nu lukker jeg