Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2015 - 12:28 Der er 3 kommentarer

Tjenesten - Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses

Hej alle eksperter

Da jeg efter en uges tid skulle logge på for første gang på min stationær computer med windows 7 installeret, fik jeg følgende meddelelse:
"Tjensten tjensten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses".
Jeg står her og har ikke længere adgang til min brugerprofil? Så vidt jeg husker, fik jeg installeret den seneste AVG virusprogram og den seneste Itunes.
Jeg har forsøgt at løse problemet ved at læse mig frem på google og har fundet frem til et tidligere oplæg herinde der omhandler om det samme problem:
http://www.eksperten.dk/spm/977576

Udover min egen konto, er gæstebrugeren aktiveret som jeg faktisk skriver fra.

Jeg får følgende advarsel når jeg forsøger at køre som administrator i gæstebrugeren på kommandoprompt efter jeg skriver koden fra mine egen brugerprofil om den beder om: "Windows kan ikke finde C:\windows\system32\cmd.exe. Kontroller, at du har skrevet navnet korrekt, og forsøg derefter igen".

Jeg valgte derfor at starte computeren i fejlsikret tilstand med kommandopromt. Når jeg gør det, dukker der en sort baggrund med kommandopromt åben. Jeg kan ikke se ikoner såsom; computer, papirkuv osv. som man kan ellers se når computeren åbnes i fejlsikret tilstand UDEN kommandopromt. Her vil jeg ellers ha' haft fulgt vejledningen fra følgende link (metode 2):
http://support2.microsoft.com/kb/947215/da

Med andre ord er jeg låst. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få fat i den admin-konto for at følge vejledningerne? Håber der er en venlig sjæl derude kan guide mig frem.

Mvh. Kronzi
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2015 - 12:43 #1
kør systemgendannelse ved boot.
hvis det ikke virker, og du ikke har brugt systemet til noget (du skrev jo det var første gang), så installer windows igen.

ja det er klart, som gæstebruger kan man ikke aktivere administrator.
det er jo for sikkerhedens skyld, ellers ville alle bare ku blive admin på din computer :)
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2015 - 12:43 #2
ved systemgendannelse, vælg at gå til det ældste punkt
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2015 - 13:27 #3
ja det er klart, som gæstebruger kan man ikke aktivere administrator. !!!!!

I en kommandprompt med administratorrettigheder skriver du : net user administrator /active:yes

Tryk på Enter der skal stå "Kommandoen er fuldført"- log af eller genstart computeren. Du vil nu havde en overadministrator konto uden adgangskode.

For at deaktivere kontoen skal du skrive : net user administrator /active:no tryk på Enter - der skal stå "Kommandoen er fuldført".

Se billed.
http://i.imgur.com/mRLkNon.png

Prøv og se om du kan ændre nogle ting derfra.