Avatar billede kokholm Nybegynder
01. februar 2015 - 19:49 Der er 3 kommentarer

Hvad vil i anbefale til hjemmeside udkast?

Jeg skal lave et udkast til en hjemmeside, som så skal overdrages til webdesigner og programmører der er på opgaven.

Jeg har leget med Azure RP Pro, men når det kommer til stykket, er der simpelthen så mange designmæssige begrænsninger så jeg slet ikke kan lave det udkast som jeg ønsker.

Det behøver ikke være et klikbart udkast - selv tænker jeg lidt om jeg skal lave det i Photoshop...

Er der noget program til at lave skitser / mockups i som kan anbefales.

Hvad vil i foreslå / anbefale mig at lave udkastet i?
Avatar billede Hutler_DK Nybegynder
27. februar 2015 - 23:33 #1
Jeg er multimediadesigner, og designer altid mockups i Photoshop.
Der designer jeg hvordan siden kommer til at se ud, både på skærm (gerne den mest benyttede størrelse) og på tablet og mobil, altså hvis siden jeg designer er responsive (hvad 95% af alle mine designs efterhånden er).

Så jeg kan kun anbefale Photoshop, da det er det jeg og mange af mine kollegaer benytter. Men ved dog ikke om der er andre programmer der kunne være ligeså brugbare.

Håber du kan bruge svaret :)
Avatar billede realweb Nybegynder
09. marts 2015 - 11:40 #2
Lav det i det program, du selv er tryg ved. Er det Photoshop, så brug det, er Fireworks så brug det... Når en webudvikler skal implementere designet efterfølgende i en responsiv løsning, så vil han alligevel klippe de grafiske filer op i sit eget program.

Mvh.

Thomas Skytte
Webudvikler
www.realweb.dk
Avatar billede olehasselbalch Praktikant
08. april 2015 - 08:21 #3
Prøv at kikke på min hjemmeside. http://www.olehasselbalch.dk

Jeg har opbygget den over kompozer der findes til WINDOWS og LINUX

Programmet kan rimeligt meget. I alle tilfælde til en normal hjemmeside uden de helt store dikkedarer. Programmet er gratis. Brug helst 0.8b3 udgaven og find det sted på min hjemmeside der fortæller lidt om det. Har du problemer så mail mig på
olehasselbalch@gmail.com

Du kan jo se om den hjemmeside måske kan tilfredsstille dig og du kan faktisk selv lege med den indtil du er tilfreds, uden selv at have et webhotel.

Ole