Avatar billede dronningen Novice
02. februar 2015 - 14:23 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne lappe min Windows XP med gratis download....men?

XP Home

1.Min lille puter her kan næsten ikke respondere og den åbner 6-8 sider af chrome på en gang. Om det skyldes min SpyHunter-infektion (42 kopier på drev C)eller huller i styresystemet ved jeg ikke, men jeg har bemærket, at der synes at mangle et par filer.
Kan jeg risikofrit følge opskrifterne herfra:http://www.dipee.info/
(Kotchenreuter)- om at installere XP vederlagsfrit?

2. Flashen crasher for et godt ord. Hvordan skifter jeg den ud?
Avatar billede dronningen Novice
02. februar 2015 - 14:29 #1
Malware bytes genkendte ikke SpyHunter som malware. Denne omtales jo også positivt, - men 42 kopier? Er det som beskyttende tilhæftninger, eller som hele filer. Det er Common.dll,SH4Service.exe over det hele - og jeg antager, at det er på grund af forbindelsen til dette netværk, man ikke kan slette Enigma mappen. Den meddeler, at der er en kopi åben, imens hver af exe-filerne meddeler, at jeg ikke har adgang til at slette en dll. fil.
Meget listigt.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2015 - 14:32 #2
Overvejet en formatering?
Hvorfor kører du stadig XP? Hvad med et Linux alternativ? Ubuntu/Mint
02. februar 2015 - 14:34 #3
Slet de ### mappe i [Fejlsikker tilstand] !!!
02. februar 2015 - 14:37 #4
Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---
Avatar billede dronningen Novice
02. februar 2015 - 15:51 #5
Jeg kan ikke betale en reinstallation og computeren er lånt.
Den har 512Mb RAM - ALT for lidt.
Computeren er født med XP. Jeg ved ikke, hvad en omformatering er.

"De ### mappe"? Jeg skal lige lære at finde fejlsikker tilstand.
Jeg har vist kørt adware cleaner......
CCleanerhar ingen indflydelse. Den kører jeg jævnligt.
Jeg må lige gå, men vender tilbage og kigger på det iaften.

Hej så længe.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2015 - 16:27 #6
Hvis det er en lånt computer, kan du så ikke låne den cd der hører til den?
Er den pre installeret, burde du kunne gendanne den til fabriksindstillinger. Det gøres med det samme under boot.
Avatar billede dronningen Novice
02. februar 2015 - 18:33 #7
Det skal jeg lige se, om jeg kan finde. Synes, at jeg har set den, men kunne ikke finde den sidst.
Avatar billede dronningen Novice
02. februar 2015 - 18:54 #8
Der er desværre ikke nogen CD. Det er derfor, jeg spørger til den side, jeg nævner øverst.
Boot er et vidt begreb. Der er mange mapper. I mappen, Medion (computerens fabrikat)fandt jeg en installer fil og da jeg trykkede på den, gik mekanikken straks igang og jeg blev gjort opmærksom på, hvilken fil, jeg derefter skulle køre. Jeg turde dog ikke gå igang, da jeg ikke kan forudse konsekvenserne.
"Gendan fabriksindstillinger", - hvor finder man den helt nøjagtigt. Man kan jo, irriterende nok, ikkesøge på sådan noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2015 - 19:03 #9
Du siger Medion, men hvilket nummer har den?
Hvis ikke du direkte kan se det, står det sikkert i bunden.
Avatar billede dronningen Novice
02. februar 2015 - 19:10 #10
Det står fint i bunden.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2015 - 19:28 #11
Hvad hedder den så?
Er der en recovery mulighed kunne jeg måske finde en vejledning på nettet du kunne bruge.
03. februar 2015 - 05:49 #12
Under alle omstændigheder så kør nævnte [ADWCleaner] guide !!!

Loggen derfra her i tråden !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 16:13 #13
Ja det er noget nemmere end at få en ny Xp op igen, med opdateringer mm.

Har hun ikke noget medie der kan bruges er det jo også et håbløst projekt at gå i gang med.
Avatar billede dronningen Novice
14. april 2015 - 10:14 #14
Løsningen hedder nok "ny computer".
Hvis nogen vil have point, så giv mig et "svar".
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 17:03 #15
Vent lidt med at lukke og afkryds alle svar der lægges, og accepter alle svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2015 - 19:45 #16
Hvis der er andre der vil være med på point så sig lige til?
Vil så lave et point spørgsmål.
Avatar billede dronningen Novice
14. april 2015 - 20:06 #17
Det skal jeg nok, når det kommer et op :-D
Tak for din hjælp indtil nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2015 - 16:27 #18
Velbekomme. Men du kan desværre ikke uddele flere point i tråden her, da du lukkede den med mit svar. Det var derfor jeg skrev du skulle vente med at acceptere til alle havde lagt svar :-)

Er der nogle der vil være med på point så må de melde sig så jeg kan fordele de 30 point ud.