Avatar billede sila0797 Nybegynder
02. februar 2015 - 20:21 Der er 7 kommentarer

Hurtig internet hjælp søges

Hej jeg har et hurtigt spørgsmål, er der nogen der kan se ens historik i et privat hjem, altså er det kun politiet der kan det eller er der også andre?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2015 - 20:35 #1
så kan din internet-udbyder også (de ved eksakt hvornår du besøger hvilke sider, og hvor lang tid du har være der). Og så - afhængig af hvad du har af 'udvidelser' i browser og bruger af apps på telefon - de har alle adgang. Der findes ikke gratis apps/programmer - er det gratis, så er du betalingen.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2015 - 20:53 #2
En god browser ala Firefox med et par tilføjelser: Adblock plus og noscript.

Derudover skal du ind i dens indstillinger og evt justere hvor afvisende den skal være ifht cookies mm..

din færden bliver dog opsnappet, men spørgsmålet er mere hvad det bliver brugt til.. og hvem der lytter med.. (Hvis der altså er nogle der roder med dataen som er fjendtlige)
Avatar billede sila0797 Nybegynder
02. februar 2015 - 20:55 #3
Men er det kun tele selsskabet der kan det eller et der også andre der kan det
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2015 - 21:10 #4
Ingen private har adgang til data lovligt.
Men USA har snablen nede i alle internettes knudepunkter. Og alt du søger via Google ved Google selvfølgelig (tilsvarende bing og Microsoft). Og alt hvad USA ved, det ved kineserne også (det er derfor, deres pc'er er billigere)!
Avatar billede sila0797 Nybegynder
02. februar 2015 - 21:13 #5
Så dvs at min store ikke kan se min historik nomindre han tager og gør det på min computer
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. februar 2015 - 21:31 #6
Nope, der skal lidt mere til end bare at snakke om det.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2015 - 22:01 #7
Vil mene din trafik godt kan opsnappes, men det foregår live.. dvs hans pc skal stå og overvåge dig konstant.. Det er en del nemmere at sætte sig foran din pc og kopiere din browsers data..