Avatar billede juzas Mester
03. februar 2015 - 18:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Delphi 7 Indy TIdTCPServer og TIdTCPClient

Hej. :)
Nogle som har en lille simpel kode til hvor jeg kan sende beskeder mellem 2 computer (Chat), ved brug af Indy TIdTCPServer og TIdTCPClient.

Kan man bruge TIdTCPServer og TIdTCPClient til privat Network i hjemmet, og global Network via internettet?
Avatar billede kroning Nybegynder
03. februar 2015 - 18:59 #1
http://www.eksperten.dk/spm/960108
Jeg har et link til en zip fil længere nede i tråden.

Og ja til spørgsmål 2, når det er via internettet skal man dog åbne nogle porte i sin router.
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. februar 2015 - 21:45 #2
Ellers kan du bruge delphi's chat-demo med delphi tcp-componenter, indy har vist også en demo med chat
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 15:34 #3
Sådan, fik det til at virke, men hva så hvis du vil sende over mobil ap til serveren, bruger EX5.
Avatar billede kroning Nybegynder
04. februar 2015 - 15:45 #4
Hvad fik du til at virke og hvem spørger du?
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 15:50 #5
Får denne fest når jeg tilslutter Clients i appen:
socket error 111
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 15:51 #6
Dig Kroning, har fået dit eksempel til at virke mellem 2 computer, men ikke fra min app :)
Avatar billede kroning Nybegynder
04. februar 2015 - 16:12 #7
Er din app på dit lokal net eller internettet?
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 17:02 #8
local Network, altså over trådløs ruter :)
Avatar billede kroning Nybegynder
04. februar 2015 - 18:11 #9
Så må det vel være din app det er galt med?
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 19:45 #10
Ja det jeg godt klar over, men ved du måske hvad det kan være. :)
Avatar billede kroning Nybegynder
04. februar 2015 - 20:25 #11
næ, er det en Android app?
Jeg har selv lavet et par Android apps der forbinder til en TCP server og det kører 24/7 uden problemer.
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 20:50 #12
Ja det til Android :)
Bruger den kode som du har lavet, den virker på computeren, men hvis jeg koder koden ind i min app få jeg denne fejl når jeg Starter serveren : You most have an OnExecute

Når jeg Starter clienten får jeg denne fejl: Socket error #10061, connection crfused.
Avatar billede kroning Nybegynder
04. februar 2015 - 20:54 #13
Så det er altså serveren du vil kører som en Android app og så skal windows klienter koble på den?

Hvilket program bruger du til at lave android appen?
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2015 - 20:56 #14
Nej Serveren er computeren, og telefonen skal kobles på den :)
Bruger RAD Studio EX5 (Delphi)
Avatar billede kroning Nybegynder
04. februar 2015 - 23:12 #15
Jeg kender desværre ikke noget til EX5, jeg bruger Android Studio til Android apps.
Avatar billede juzas Mester
07. februar 2015 - 19:59 #16
Okay, men ved du så hvorfor den skriver address og port er i brug? Har skiftet port 10 gange med skriver det samme hvergang
Avatar billede kroning Nybegynder
08. februar 2015 - 07:39 #17
Måske er det din firewall der blokerer
Avatar billede juzas Mester
08. februar 2015 - 19:01 #18
100 tak, det var min port som skulle sættes op i min roouter, og "Localhost" virker ikke, lage min server IP ind i stedet og så virkede det. Svar så jeg kan give dig point ;)
Avatar billede kroning Nybegynder
09. februar 2015 - 08:11 #19
Ok
Avatar billede juzas Mester
09. februar 2015 - 12:44 #20
Du skal nok få dine point, men TCP kan du bruge det over nettet, eller er det kun til hjemme Network?
Avatar billede kroning Nybegynder
09. februar 2015 - 15:42 #21
TCP er både til over nettet og hjemme.
http://da.wikipedia.org/wiki/TCP