Avatar billede Salva Nybegynder
04. februar 2015 - 00:24 Der er 1 kommentar

PictureBox1.Visible virker ikke!

Jeg forstår slet ikke dette selvom jeg har helt ny i vba.

Jeg har skåret min kode ned til et minimum, men stadig samme problem.

I denne forkortede kode vil jeg bare vise PictureBox1 for derefter at skjule den igen efter 1 sekund, men den gør den ikke.
Når jeg debugger, kan jeg se at den køre hele koden igennem og derefter starter forfra (hvorfor det??) og først derefter kommer FORM vinduet frem!!

Her er koden:
Public Class Form1

    Private Sub Form1_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        PictureBox1.Visible = False
        Threading.Thread.Sleep(1000)
        PictureBox1.Visible = True
        Threading.Thread.Sleep(1000)
        PictureBox1.Visible = False
        Threading.Thread.Sleep(1000)

    End Sub
End Class

Hvorfor vises PictureBox1 ikke og derefter skjules??? Det burde være så simpelt!

Anyone??
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2015 - 02:42 #1
Det der er voist VB.NET ikke VBA.

Og problemet er at du bruger sleep i event traaden.

Du boer starte en separat traad som switcher visble from og tilbage via Invoke.