Avatar billede poke0 Nybegynder
04. februar 2015 - 09:27 Der er 1 kommentar

PS3/PS4 til at afspille mp4

Hej,

jeg har fået en ven til at optage superbowl til mig. Den er kommet som en mp4 fil på et usb stik. Men når jeg sætter den i min PS3 eller min søns PS4 siger den bare der ingen filer er på usben. Har også prøvet at brænde selve filen ned på en DVD , men den vil den heller ikke afspille.

Skal jeg konvertere den til et andet format ?
Avatar billede eurositi Ekspert
04. februar 2015 - 15:29 #1
Kan du overhovedet afspille filen på din computer - f.eks. i VLC eller Windows Media Player?

Hvis ikke, kan det skyldes, at videoen er krypteret, så den ikke kan afspilles med andre apparater, end dét, den blev optaget på.

I VLC kan du ved at klikke på Tools > Codec-oplysninger i topmenuen se, hvilken type video, MP4-filen indeholder.

Hvis du normalt kan afspille MP4-filer og MKV-filer, må du meget gerne skrive til os herinde hvilket video-codec, som VLC skriver, at filen indeholder.