Avatar billede KOH Novice
04. februar 2015 - 11:00 Der er 1 løsning

Hook up events + reflection

Følgende kode starter tClass x antal gange via reflection, men hvordan får jeg forbundet events fra classen, i dette test tilfælde her skal tClass udføre et job og kalde et event når job er udført.

public class Program
{
    static void Main(string[] args)
        {
            var bindingFlags = BindingFlags.Public | BindingFlags.NonPublic | BindingFlags.Instance;

            for (int i = 0; i <= 2; i++ )
            {
                Console.WriteLine("tClass initialize {0}", i);

                Type _classType = typeof(tClass);

                var _classInstance = (object)Activator.CreateInstance(_classType);

                MethodInfo mInfo = _classType.GetMethod("start");
                mInfo.Invoke(_classInstance, null);
            }

            Console.WriteLine();
            Console.ReadLine();
        }

        public void tClass_completed(Guid guid)
        {
            Console.WriteLine("tClass {0} completed", guid);
        }

    public class tClass
    {
        public delegate void tClass_completed(Guid guid);
        public event tClass_completed event_tClassCompleted;

        private Guid guid;

        public tClass()
        {
            guid = Guid.NewGuid();
            Console.WriteLine("tClass loaded {0}", guid);

        }

        public void start()
        {
            int _totalRuns = 5;

            for (int i = 0; i <= _totalRuns; i++)
            {
                Console.WriteLine("tClass working hard {0}/{1}", i, _totalRuns);
                System.Threading.Thread.Sleep(100);
            }

            if (event_tClassCompleted != null) event_tClassCompleted(guid);
        }
Avatar billede KOH Novice
04. februar 2015 - 11:18 #1
Sådan, det virker event bliver kaldt

EventInfo eventinfo = _classInstance.GetType().GetEvent("event_task_completed");
                Type delegateType = eventinfo.EventHandlerType;
                MethodInfo methodInfo = typeof(Program).GetMethod("tClass_completed");
                Delegate del = Delegate.CreateDelegate(delegateType,null, methodInfo);
                eventinfo.AddEventHandler(_classInstance, del);