Avatar billede Kentmog Praktikant
05. februar 2015 - 08:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring af administrator

En af mine venner har været så dum at tillade en af sine venner at være administrator af sin computer, fordi han skulle lægge nogle programmer ind. Så er hans ven gået hen og døde før han fik ændret det igen. Så nu kan min kammerat ikke komme ind på sin egen pc. Han tør ikke engang slukke den, så den står på dvale. Han kender jo ikke sin afdøde vens login.
Er der en løsning ?
Windows 7
Avatar billede martens Guru
05. februar 2015 - 08:53 #1
Er det hans afdøde ven, der er logget på ?

Som almindelig enkeltbruger er man normalvis administrator på PC´en, så på denne vis kan man sige, at den afdøde vens konto kan deaktiveres fra din vens konto .....
Avatar billede cht22 Professor
05. februar 2015 - 09:34 #2
Du kan oprette en ny bruger i kontrolpanelet og selv vælge adgangskoden.

Eller du kan bruger: Start -> Kør -> control userpasswords2

Der kan du ændre adgangskoden uden at skulle indtaste den tidligere adgangskode.
Avatar billede Kentmog Praktikant
05. februar 2015 - 09:41 #3
Ja. Som Administrator.
Avatar billede Kentmog Praktikant
05. februar 2015 - 09:42 #4
Tak cht22. Det prøver vi.
Avatar billede cht22 Professor
05. februar 2015 - 11:55 #5
Var der ikke logged på som administrator eller hvorfor har du givet dig selv point?
Avatar billede Kentmog Praktikant
06. februar 2015 - 08:49 #6
Har jeg selv givet mig selv points ? Det kan man vel ikke. Har jeg ikke givet dig points ???
Avatar billede cht22 Professor
06. februar 2015 - 09:03 #7
Ja du har givet dig selv points. Det ser ud til at du har sat en markering ud for dit eget svar da du accepterede svaret. Det kan man godt i tilfælde af at man ikke får noget svar, så kan give sig selv points for at lukke spørgsmålet. Jeg ved ikke om man kan ændre det, når man har givet point ellers er man måske nødt til at oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede Kentmog Praktikant
06. februar 2015 - 12:57 #8
Æv.
Avatar billede Kentmog Praktikant
06. februar 2015 - 12:59 #9
Hvordan fanden får jeg standset det her ?
Avatar billede cht22 Professor
06. februar 2015 - 14:49 #10
Man kan ikke stoppe det, når man først har givet point, så kan de ikke trækkes tilbage igen.