Avatar billede jensen363 Forsker
06. februar 2015 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scheduled task - 2 opstart af samme database

En database skal ved hjælp af Scheduled task aktiveres 2 gange i løbet af et døgn, men skal lave noget forskelligt fra gang til gang.

1. gang den aktiveres, skal databasen ryddes for data, og    derefter kompromeres

2. gang skal der fyldes nye data i

How to doo ???
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2015 - 14:00 #1
hvis den bare skal ryddes for data - så lav en tom database.
task 1 er så at kopiere den tomme database, så den overskriver den fyldte.
task 2 kalder databasen, som har en start, der henter/importerer data hvis en tabel er tom (bare så man senere kan starte den og se data uden at data importeres hver gang).
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. februar 2015 - 14:14 #2
Ikke noget problem
Du laver 2 makroer i din database der gør det du vil have den til
Så opretter du 2 tasks i din taskmanager der kalder databasen med den relevante makro angivet (kan ikke lige huske den helt korrekte syntax, så slå den lige op)

Det har jeg brugt mange gange med held.  Dog er der den fare at hvis pludselig 1 task tager længere tid, så kommer du til at starte en ny oven i - det er noget skrammel kan jeg hilse og sige.
Avatar billede jensen363 Forsker
06. februar 2015 - 15:10 #3
Ad
Skrevet fre. d. 06. februar 2015 kl. 14:14:28| #2

Nogen som kender den syntax ???
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. februar 2015 - 15:14 #4
Prøv at checke den her

https://support.office.com/en-nz/article/Command-line-switches-for-Access-558cfe1d-3c98-4292-bee8-1f5df9702bf1

Det er /X du skal eksperimentere med ser det ud til
Avatar billede jensen363 Forsker
27. oktober 2015 - 16:08 #5
Hugo > Svar lige så jeg kan lukke denne
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. oktober 2015 - 16:39 #6
Jamen hvis jeg har været til hjælp så gør jeg da gerne det.