Avatar billede jonaslr Nybegynder
06. februar 2015 - 23:32 Der er 2 kommentarer

.com domæne pege på .company domæne

Hej folkens.

Sagen er den at jeg har en kunde som står med et .company domæne. Jeg har overtalt ham til også at bestille et .com domæne, men sagen er den at jeg ikke helt ved hvad jeg skal stille op. Skal jeg bestille det ekstra domæne til gratisdns og så få det til at pege over der og i såfald bibeholder man så domænet oppe i adressebaren imens man surfer rundt på siden? hvad med seo, indekserer det både .company og .com domænet eller kun .company domænet som ligger på webhotellet?

Eller burde jeg bestille det ekstra domæne på mit webhotel og så finde en løsning der, hvis jeg evt. kan hente alt mit indhold fra .company siden på et eller anden måde?

Beklager hvis jeg forvirrer. Kom gerne med forslag til, hvad i ville gøre. Vil helst ikke have to hjemmesider som kører filer hver for sig og så kopler på samme database, men hvis det er en fordel, så lad mig gerne vide.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 23:49 #1
søgemaskiner indekserer der hvor hjemmesiden ligger.
hvis den ligger på .company og .com er en alias der peger, så vil google vise dem begge..

hvis adressen du taster er en alias, så vil den vise den originale når man går ind på siden.

www.sidwave.com --> soundcloud.com/sidwave
Avatar billede reupke Nybegynder
06. februar 2015 - 23:54 #2
Du skal holde fokus på det ene domæne og sætte det andet til at viderestille dertil (301 redirect). At have to hjemmesider med identisk indhold er et no-go og er det man kalder duplicate content, som vil skade hjemmesiderne i forhold til søgemaskinerne (SEO).

Hvis de begge hedder det samme foran endelsen, ville jeg helt klart skifte til .com domænet og flytte hjemmesiden dertil. Det er både kortere og langt mere genkendeligt og troværdigt.