Avatar billede ZeBa Ekspert
07. februar 2015 - 02:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GU10 pærer - LED eller Halogen

I COOP's tilbudsmail var der en standerlampe, og der stod, at det var en LED lampe på max 50 Watt og GU10 pære.
Det lød mærkeligt med en LED pære på max 50 watt, så jeg ringede til deres kundeservice, som spurgte indkøbschefen, som erklærede, at det var en LED, og at det med de 50 Watt var en fejl.
Så jeg købte lampen - og fandt ud af, at den i løbet af 3-4 minutter blev så varm, at jeg ikke kunne røre ved den.
Altså en halogen lampe!
Men kan det passe, at navnet GU10 kun refererer til fatningen, så en GU10 både kan være en halogenpære og en LED pære - og de passer i den samme fatning?
Avatar billede Antlars Novice
07. februar 2015 - 03:57 #1
GU 10 refererer til soklen på pæren, og dermed den fatning som den passer i. -Så ja.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. februar 2015 - 04:30 #2
Tak for det. Så det er altså bare fjolset i COOP, der har bildt mig ind, at det er en LED - og sendt halogen pærer med.
Får jeg et svar til points.
Avatar billede Antlars Novice
07. februar 2015 - 08:40 #3
Hvis du tjekker prisforskellen, så finder du svaret.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. februar 2015 - 11:13 #4
Svaret på hvad?
Avatar billede Antlars Novice
08. februar 2015 - 02:57 #5
Hvorfor der er sat halogen-pære i. LED-pære i den lysstyrke er væsentlig dyrere.
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. februar 2015 - 04:34 #6
Det er jeg udmærket klar over, men hvis man skriver, at det er LED, så forventer jeg ikke, at det er halogen.