Avatar billede rigolet Novice
10. februar 2015 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af MySQL for Windows 7 pro 64 bit

Har forsøgt at finde den MySQL, der kan bruges i Win 7 Pro 64 bit. Jeg har  forsøgt at downloade, men kan ikke få det til at fungere. Er der mon een, der kan give mig det rette link som kan fungere i Win 7.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2015 - 01:51 #1
Jeg koerer en helt almindelig MySQL 64 paa Windows 7 64 bit. Ingen problemer.

Hvilke problemer har du?
Avatar billede rigolet Novice
11. februar 2015 - 20:30 #2
Det bliver et længere indlæg.
Forsøgte at downloade MySQL fra http://dev.mysql.com og valgte den der passede bedst med win 7 64 bit, men af een eller anden grund kunne jeg ikke få den til at fungere. Jeg har måske valgt den forkerte???

Problem: I vores lokalhistoriske forening vil vi ændre hjemmesiden til at indeholde en database MySQL/PHP.

Databaser er ikke særligt fremmede for mig, da jeg har undervist i mange år, men databasemæssigt var det i Access, så jeg har egentlig lavet mange DB´er også relationsdatabaser.

Men her i min høje alder som 77 årig pensionist er jeg desværre løbet ind i problemet med at downloade den rigtige MySQL database og for den sags skyld oprettelsen af en PHP-server.

Vor lokalhistoriske forening ar fattig på finanser, hvorfor vi ikke har råd til at spørge proffi-folk.

Vi satser på gode råd fra Ekspertpanelet og takker for det foreløbige svar.
Avatar billede showsource Seniormester
12. februar 2015 - 07:27 #3
Har i jeres egen server ?

Så kik på ubuntu server,

http://www.ubuntu.com/server

Vil du køre det lokalt på din egen maskine med windows, og siden uploade til server, er wamp server en mulighed,

http://www.wampserver.com/en/

At installere selv er jo også en mulighed, men kræver lidt længere forklaring.
Avatar billede rigolet Novice
20. februar 2015 - 14:57 #4
Hej
Jeg har nu prøvet lidt forskelligt. Lige nu ser jeg på XAMPP, men kan det være rigtigt, at det skal fylde så meget og indeholde så mange filer?? Ved du noget om XAMPP??
Jeg har et Libris hefte fra 2004 "start på PHP 5", og af samme forfatter Thomas G. Kristensen "Start på MySQL" fra 2005, men der er unægtelig løbet meget vand i åen siden. Ingen link passer tilsyneladende. Derfor er jeg i vildrede med programvalg.
Den database, jeg skal have lavet, skal kun indeholde nogle ganske få linier, så derfor synes jeg XAMP virker voldsomt til mit brug.
Avatar billede showsource Seniormester
21. februar 2015 - 07:22 #5
Jeg kender ikke XAMP eller WAMP for den sags skyld. Ved bare de er "pakke-løsninger", ligesom Ubuntu er det.
Men det er vel typisk for sådanne løsninger at de fylder langt mere end nødvendigt.
De forsøger jo at ta' højde for alt, mere eller mindre.

Og ja, der er sket meget siden 2005 !!!

Her og nu vil jeg anbefale dig at kikke på denne guide:

http://www.eksperten.dk/guide/1480

Så kommer du ihvertfald igang.
Avatar billede rigolet Novice
02. marts 2015 - 20:49 #6
Tak, det ser fornuftigt ud.
Giv mig et svar til point.
Avatar billede showsource Seniormester
03. marts 2015 - 18:56 #7
Ok
Og når du er kommet mere ind i "rytmen", så tjek lige
http://dk2.php.net/manual/en/book.pdo.php

(medmindre selvf. du kun tænker i en mysql DB)

Har iøvrigt selv haft mine problemer med at få apache/mysql/php til at virke på win 8.+
Det virker for mig, men husker ikke præcis hvordan :O)

Apache:
http://www.apachelounge.com/
Download altid nyeste !!!
Og kik på deres docs omkring ......