Avatar billede Hogila Nybegynder
10. februar 2015 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Manglende gennemslag til internettet

Jeg har en ASUS K53U (Win 7) bærbar og nu mangler jeg den videre forbindelse til internettet.

På netværksoversigten kan jeg se at jeg har kontakt til router og internet, men jeg får ingen forbindelse på min browser og dropbox står og søger forbindelse hele tiden!

Med min stationære bruger jeg samme router og som I kan se virker det helt fint?

Hilsen
Henry
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 21:04 #1
inde i router skal den tildele enheder et ip nr
det gøres med DHCP

og så skal computeren stå til at hente ip og dns automatisk
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 21:04 #2
ja, og der skal være et kodeord til wifi, under wpa2 psk i router
og dette skal indtastes i netværk i computer
Avatar billede Hogila Nybegynder
11. februar 2015 - 16:30 #3
Jeg har ingen problemer med komme på routeren og få min ip-adresse, men så kommer jeg heller ikke længere!
Jeg har programmer der skal bruge internettet og jeg kan se de står og venter.
Avatar billede Hogila Nybegynder
13. marts 2015 - 11:38 #4
Jeg fandt selv læsningen: Jeg begyndte at fjerne de sidst installerede programmer igen og efter 2 forsøg var jeg på igen.

Henry