Avatar billede hinkesten Praktikant
11. februar 2015 - 18:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Omsæt API resultat til forståelig tekst

Hej

Jeg er nysgerrig på at omsætte et API resultat til mere forståelige elementer. Mit output er: http://gevindundervogn.dk/cs/api.txt

Og jeg kunne godt tænke mig, med ASP fx, at trække fx:

id
defindex 8 > float_value (altså float_value under defindex 8)

Således at mit data vises som flg.:

ID.............FLOAT-VALUE....
1452941617.....0.12622718513011932

Hvis jeg kan finde ud af af omsætte API outputtet til ovenstående, kan jeg altid udvide senere.

Men det er selve denne mekaniske jeg er i tvivl om hvordan jeg arbejder med.

Er der nogle som kan være behjælpelige med dette?

TAK! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2015 - 18:46 #1
Det er JSON saa du skal have fat i et JSON bibliotek til ASP.

Hvilket maaske er vanskeligt fordi ASP er fra 90'erne og JSON er fra dette aarti.

:-)

Men noget er der trods alt.

Google finder bl.a.:

http://www.aspjson.com/

https://code.google.com/p/aspjson/
Avatar billede hinkesten Praktikant
11. februar 2015 - 18:50 #2
Tak for dit hurtige svar, Arne.

Nu er jeg ikke specielt langhåret til ASP, men kan det basale.

Vil du anbefale at jeg kaster mig ud i en PHP-løsning i stedet?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2015 - 19:08 #3
Hvis det er en eksisterende loesning i ASP som du skal aendre, saa er det nok nemmere at faa JSON til ar virke i ASP.

Er det et helt nyt projekt, saa vil jeg anbefale at skifte til noget nyere f.eks. PHP eller ASP.NET (eller Java EE eller RoR eller node.js eller en af de mange andre muligheder).
Avatar billede hinkesten Praktikant
11. februar 2015 - 19:17 #4
Det er et helt nyt projekt - og jeg er mega grøn - men vil kaste mig ud i det...

Tak for hjælpen :) Vil du lave et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2015 - 19:23 #6
Og svar
Avatar billede hinkesten Praktikant
11. februar 2015 - 21:04 #7
Tak :)