Avatar billede ps76 Forsker
11. februar 2015 - 19:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken switch?

Vi har fået fiber ind - og i modem`et er der kun én linie, som jeg forbinder med vores router.
Men vi har brug for endnu en port, da vi behøver internet på Canal digitals tv-box, for at kunne købe film dér (via deres "Go" produkt, som det hedder).
Installatøren sagde jeg kunne enten forbinde tv-boksen til routeren, ELLER sætte en switch på fiber modemèt.
Hvad er bedst? Hvis det er lige godt, så vil jeg foretrække en switch, da der ellers skal trækkes kabler over loftet osv. - bøvlet.
Og hvis det er lige meget, hvilken switch er det så for eksempel, jeg skal købe?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2015 - 22:23 #1
denne er glimrende
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-sw/netswdskg/netdlgosw-5g.html

du skal slå IGMP sniffing til i din router.
Avatar billede ps76 Forsker
12. februar 2015 - 14:48 #2
Jo, det kan godt være det skal være en sådan - men ville det trods alt ikke give bedre resultat, hvis man tog bøvlet og trak kabel til routeren direkte?
Avatar billede puren Ekspert
16. februar 2015 - 02:30 #3
nu ved jeg ikke hvor du får fiber fra men os fra energifyn kan IKKE smide en switch på vores fiberbox.. da vi får offenlig ip fra fiberboxen... så du er nød til at have router efter fiberboxen.... og har ikke porte nok i routeren på med en switch.
Avatar billede puren Ekspert
16. februar 2015 - 02:31 #4
og det var et svar