Avatar billede dbg Juniormester
12. februar 2015 - 00:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvilken er bedst af disse to?

jeg kørte ind til bilka for at købe den her for 4999 kr.:

https://www.bilka.dk/elektronik/computere/baerbare-computere/asus-173-x751ln-ty026h-i5-sort/p/100183401?point=6&event=32%26amp%3bfacetString%3dbrand%3aASUS&pp=

men en sælger derinde lokkede mig til at købe den her istedet for 5400 kr.:
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-VivoBook-S550CB-CJ176H-2447682.html

var det, det værd? altså hvilken en af de to er bedst?

skal lige sige at jeg fik sådan en forsikring her med i prisen:
https://www.bilka.dk/elektronik/computertilbehoer/forsikringer/computer-forsikring-3-aar-0---3999-kr/p/100054508?point=4&event=32&pp=

men hvis man ser bort fra forsikringen var det stadig det værd så?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2015 - 04:13 #1
tja, Vivo er nok bedre, der er hurtigere, og har flere ting.
dog mindre gfx kort.

det var ikke værd at købe forsikring.. du har 2 års reklamationsret
Avatar billede dbg Juniormester
12. februar 2015 - 10:16 #2
gfx kort betyder det grafik kort?

altså vivo har 4 gb grafik den anden har kun 2 gb
Avatar billede klavil Seniormester
22. februar 2015 - 01:32 #3
De to grafikkort er ca lige gode.  Nu er det lidt svært at sammenligne dem, hvis du har fået smidt en 3 års forsikring i nakken fra Bilka. Så har den bærbar fra Bilka reelt kostet 1500 mindre end den anden.
Jeg vil klart vælge en ekstra forsikring. Securator dækker væskespild, tab osv, samt henter din bærbar og giver dig en låne pc imens. Det får du intet af i en reklamation og har du tit din bærbar med rundt, så er de penge ikke skidt givet ud.
Slitage dækker en reklamation heller ikke.
Mht forskellen på de to.
Grafikkortet er lidt hip som hap. 840 er nyere end 740, så måske understøtter det bedre de nyere spil, men umiddelbart er de meget ens.
CPU forskellen er meget lille måske 5% til i7. Ikke noget du kommer til at mærke.
Harddisk og ram er ens.
Den største forskel hvis den er der, er at Vivobook har Touchskærm, men kan ikke læse om Bilka´s har det.
15,6" vs 17,3". samme opløsning så smag og behag.
Afhængig af hvad du syntes er godt og skidt ift skærm og vægt, så er der ikke ydelsesmæssigt den store forskel og intet du vil kunne mærke hvis du sad med dem begge.
Jeg havde personligt nok valgt den fra Bilka grundet de 3 års garanti, som nemt kan være godt givet ud, dog syntes jeg en 17,3" er for stor og klodset.
Det kommer meget an på hvad du skal bruge den til.
Avatar billede dbg Juniormester
27. februar 2015 - 14:56 #4
meget uddybende kommentar.. skriv lige et svar så accepterer jeg.
Avatar billede klavil Seniormester
28. februar 2015 - 23:20 #5
glad for at kunne hjælpe. hvad blev du enig med dig selv om
Avatar billede dbg Juniormester
01. marts 2015 - 13:51 #6
havde allerede købt den her:
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-VivoBook-S550CB-CJ176H-2447682.html

ville bare være sikker på det var det rigtige valg..