Avatar billede Simon_k Praktikant
12. februar 2015 - 07:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PDF som link

Hej Alle.

Jeg er ikke helt klar over hvilket emne dette bør gå under, men nu prøver jeg her!

Jeg har et problem som kunne hjælpe min dagligdag på mit arbejde gevaldigt. Omfanget er langt større end nedenstående, men forsøger at gøre det lidt mere simpelt for forståelsen.

Problemstilling: Jeg har fx 1 mappe i Windows (Mappe 1). Denne mappe indeholder 5 PDF'er (PDF1, PDF2, PDF3, PDF4 og PDF5). Et andet sted i Windows ligger en anden mappe (mappe2). I denne mappe kunne jeg så godt tænke mig 2 PDFLinks (mit eget ord). Den ene skal indeholde link til PDF1, PDF2, PDF3, PDF4 og PDF5 i denne rækkefølge. I det andet link skal rækkefølgen på disse PDFLinks være anderledes, således denne hedder PDF3, PDF5, PDF2, PDF1 og PDF4.

Jeg er åben overfor diverse input/anderledes opbygning osv., PDFLinks behøver ikke nødvendigvis være pdf'er, men skal bare vise pdf'erne i den ønskede rækkefølge, som i en almindelig pdf.

Jeg ved godt at man bare kan lave det som samlede PDF'er med forskellige rækkefølger :-) Men det er selve linket jeg er interesseret i!

Håber der er en som kan hjælpe mig!

Da selve opbygning gerne skulle kunne bruges og åbnes af diverse ansatte skal det helst ikke være for kompliceret, men jeg er som sagt åben overfor stort set alt.

Mvh Simon
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2015 - 07:31 #1
Kan du ikke bare anvende windows shortscuts? Og hvis du så navngiver dem lidt "specielt" så bør din mappe 2 også kunne sorteres som du ønsker.
Forstår dog ikke hvordan PDF3,5,2,1,4 bliver en sortering. :o)
Avatar billede Simon_k Praktikant
12. februar 2015 - 08:19 #2
Hej Jacob.

Jeg skal gerne have dem til at ligge så 1 samlet fil ovre i mappe 2. Så kan desværre ikke bare navngive dem så det passer!

Det er også en dårlig sortering! ;-) Men sådan er det nu bare en gang i mit firma! Jeg har sagt at det var nemmere hvis alt kørte fortløbende, men det er der vist igen vej uden om!
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2015 - 08:47 #3
Kunne det løses ved noget kode: http://mikepfeiffer.net/2010/03/how-to-merge-pdf-files-using-powershell-and-pdfsharp/

Så når du har ændret noget i mappe1, skyder du noget kode af?
Ellers ville jeg da præsentere det via noget web.
Så har du en masse muligheder.
Avatar billede Simon_k Praktikant
27. februar 2015 - 06:04 #4
Vi skal gerne have det hele til at ligge lokalt på server uden det komme ud på nettet!

Ellers en god ide!
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2015 - 08:08 #5
Du kunne jo godt lave en "intern" server. WEB er jo ikke altid globalt. :o)
En intern apache / IIS, så kommer de dokumenter ikke længere end et lokalt share.
Avatar billede Simon_k Praktikant
06. april 2015 - 20:35 #6
Vi har fundet et gratis program som hedder Bluebeam som kan hjælpe os med præcis det vi gerne vil have!

Du skal have tak for hjælpen og forslag.

Vil du ikke smide et svar, så vil jeg gerne give point for dine forsøg :-)
Avatar billede Simon_k Praktikant
14. april 2015 - 07:14 #7
Smider selv et svar!