Avatar billede louisek Mester
13. februar 2015 - 10:55 Der er 6 kommentarer

Interaktiv Pdf

Jeg har designet et spørgeskema i Illustrator med et tekstfelt hvor man skal kunne notere. Kan jeg eksportere til pdf og definere et notefelt?
Avatar billede prodic Mester
13. februar 2015 - 12:05 #1
Du kan manuelt definere det som et notefelt direkte i Adobe Acrobat Pro, hvis du har adgang til det.

Eller alternativt direkte i Adobe InDesign, hvorfra det kan eksporteres direkte til en pdf indeholdende forms-felterne.
Avatar billede louisek Mester
18. februar 2015 - 15:48 #2
hvordan gør jeg det direkte i indesign? ... det lyder nemmest

jeg har fedtet lidt rundt i acrobat pro ... men har problemer med at når jeg kopierer tekstbokse skal jeg manuelt omdøbe dem for at den ikke opfatter dem alle ens når pdf'en er gemt. jeg oplever at når jeg udfylder et tekstfelt - udfylder den automatisk klonede felter med samme tekst ...
Avatar billede louisek Mester
18. februar 2015 - 16:06 #3
https://helpx.adobe.com/dk/indesign/using/forms.html

jeg fandt ud af det ... fedigen igen tak for hjælpen :)
Avatar billede prodic Mester
18. februar 2015 - 16:52 #4
Ja du opdagede en af ulemperne ved at lave det manuelt i Acrobat. At felter skal navngives individuelt.
Til tider kan Acrobats form-genkender gøre processen nemmere, da den automatisk navngiver genkendte felter individuelt
Avatar billede louisek Mester
10. marts 2016 - 13:11 #5
smider du et svar?
Avatar billede prodic Mester
10. marts 2016 - 17:47 #6
Du må gerne smide et svar selv og acceptere det. :-)